Sökning: "Problemsolving"
Visar resultat 11 - 15 av 41 uppsatser innehållade ordet Problemsolving.
11. Mob Programming and its impact on the developer's well-being and individual performance
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)Sammanfattning : Mob Programming has become increasingly used in today's software development teams due to its new and innovative work approach. Mob Programming is a collaborative work method that was first introduced in 2002 and was described as a team consisting of two or more developers working together in the same space, at the same time, on the same issue and at the same computer. LÄS MER
12. Programmering som verktyg för problemlösning i matematik : En innehållsanalys av gymnasieläroböcker i matematik
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/LärandeSammanfattning : Som ett led i att stärka den digitala kompetensen i den svenska skolan så beslöt regeringen2017 att införa användandet av programmering i matematikämnet. Sedan höstterminen 2018 så har flertalet matematikkurser för gymnasiet fått uppdaterade kursplaner med tillägget att programmering ska användas som verktyg för problemlösning. LÄS MER
13. Konceptutveckling av automatiserad tillverkningsprocess för lodpinnar med tråd
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : Varför behöver tillverkningsprocesser automatiseras? Anledningarna är flera, delvis så är det ettsätt för högavlönade länder att konkurera med lågavlönade då det kostar lika mycket att investerai tekniken i båda länderna. Det kan också underlätta tillverkning av komplexare produkter medmindre felmarginal. LÄS MER
14. Varför haka upp sig på problem? : En studie om hur sammanhangsberoende ord i år 3 kan inverka på problemlösningsuppgifter.
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för matematik (MA)Sammanfattning : Syftet med studien är att beskriva hur problemlösningsuppgifter i två läromedlen presenteras utifrån sammanhangsberoende ord och hur de inverkar på elevernas lösningsfrekvens. För att undersöka det granskas två matematikböcker; Prima matematik och Favorit matematik. LÄS MER
15. Problemlösning med programmering och grafisk feedback : En användarstudie med fokus på inlärning och motivation
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Problemet med gamification är de begränsningar som finns relaterat till fenomenet idag. De begränsningar som det oftast pratas om är hur belöningar i form av exempelvis poäng och medaljer prioriteras. LÄS MER