Sökning: "Producenternas"

Visar resultat 6 - 10 av 66 uppsatser innehållade ordet Producenternas.

  1. 6. Återanvändbara förpackningar : Ett alternativ ur ett producent- och konsumentperspektiv?

    Kandidat-uppsats, KTH/Hållbar utveckling, miljövetenskap och teknik

    Författare :Ida Lundgren; Fanny von Matérn; [2021]
    Nyckelord :Reusable packaging; milk packaging; glass bottles; circular economy; Återbrukssystem; mjölkförpackningar; glasflaskor; cirkulär ekonomi;

    Sammanfattning : Många av de aktuella miljöproblemen kan kopplas till dagens konsumtionssamhälle som intensivt brukar jordens resurser. För att nå klimatmålen och reducera antropogen påverkan på miljön krävs effektiva åtgärder, bland annat inom produktion och konsumtion av varor och tjänster. LÄS MER

  2. 7. Attityder, normer och hinder till traditionell och digital livdjursförmedling : hur påverkas användningen och hur inverkar användningen på kvalité, konkurrenskraft och främjandet av mervärden i nötköttsbranschen?

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of People and Society

    Författare :Hedda Pålsson; Victor Jonsson; [2021]
    Nyckelord :attityder; normer; hinder; användning; livdjursförmedling; digital förmedling; digitala auktionsplattformar; Teorin om planerat beteende; TPB; kvalité; konkurrenskraft; mervärden; nötkött;

    Sammanfattning : I svensk nötköttsproduktion råder stor diversitet i avelsmaterial och produktionsformer. Diversitet gör att det finns en rad olika kvalitetsegenskaper och mervärden för livdjur i ett förmedlingsstadie. Majoriteten av förmedlingen sker genom de två största slakterierna i Sverige, HK Scan och KLS Ugglarps. LÄS MER

  3. 8. Detaljhandelns kamp mot Covid-19 : En kvalitativ studie om krishanteringsplaners påverkan på företags disponering av marknadsföring i en kris

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Simon Svedberg; Alexander Ebert; [2021]
    Nyckelord :omnichannel; marketing; dynamic functions; crisis plans; covid-19; crisis prevention plans; omnikanal; marknadsföring; dynamiska funktioner; krishanteringsplaner; covid-19; kriser;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to understand how companies in the retail industry altered the disposition of their marketing during the Covid-19 outbreak and whether crisis management plans contributed to the producers' choice of disposition. To conduct the survey, semi-structured interviews were held with three retail companies, which are categorized as “large companies” according to the Swedish Agency for Economic and Regional Growth. LÄS MER

  4. 9. Transition towards plant-based dairy substitutes : An exploratory study on the driving forces and the windows of opportunity for startups

    Master-uppsats, KTH/Industriell ekonomi och organisation (Inst.)

    Författare :Nishapa Chowpradith; Kevin Kullgren; [2021]
    Nyckelord :Plant-based Dairy Substitutes; Sustainable Food Startups; Sustainability Transitions; Business Model Innovation; Multi-level Perspective; Växtbaserade Mejeri-substitut; Hållbara Startups; Hållbarhets-övergångar; Business Model Innovation; Multi-level Perspective;

    Sammanfattning : A radical shift in consumption and production of food is necessary to combat climate change. This has sparked interest in diets and their implications on the environment, both among researchers and among consumers. Plant-based dairy substitutes is one field of products that is experiencing significant growth. LÄS MER

  5. 10. Hur kan content marketing bidra till hållbar konsumtion? : En kvantitativ studie om konsumtion av vegetariska produkter

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Marcus Lindgren; Rasmus Ramström; [2020]
    Nyckelord :content marketing; hållbar konsumtion; vegetariskt;

    Sammanfattning : Titel: Hur kan content marketing bidra till hållbar konsumtion?   Nivå: C-uppsats, examensarbete i ämnet företagsekonomi   Författare: Marcus Lindgren och Rasmus Ramström   Handledare: Akmal Hyder och Zahra Ahmadi   Datum: 2020 - Juni   Syfte: Syftet är att utifrån konsumentens perspektiv undersöka vilken utformning av content marketing som leder till hållbar konsumtion.    Metod: Metoden som används i detta arbete är en kvantitativ studie genomförd med en webbaserad enkätundersökning som spreds via sociala medier. LÄS MER