Sökning: "vegetariskt"

Visar resultat 1 - 5 av 34 uppsatser innehållade ordet vegetariskt.

  1. 1. Hur kan content marketing bidra till hållbar konsumtion? : En kvantitativ studie om konsumtion av vegetariska produkter

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi; Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Marcus Lindgren; Rasmus Ramström; [2020]
    Nyckelord :content marketing; hållbar konsumtion; vegetariskt;

    Sammanfattning : Titel: Hur kan content marketing bidra till hållbar konsumtion?   Nivå: C-uppsats, examensarbete i ämnet företagsekonomi   Författare: Marcus Lindgren och Rasmus Ramström   Handledare: Akmal Hyder och Zahra Ahmadi   Datum: 2020 - Juni   Syfte: Syftet är att utifrån konsumentens perspektiv undersöka vilken utformning av content marketing som leder till hållbar konsumtion.    Metod: Metoden som används i detta arbete är en kvantitativ studie genomförd med en webbaserad enkätundersökning som spreds via sociala medier. LÄS MER

  2. 2. Svenskodlade baljväxter : möjligheter & utmaningar för nya livsmedelsprodukter

    Kandidat-uppsats, SLU/Department of Molecular Sciences

    Författare :Heli Lindeberg-Lindvet; [2020]
    Nyckelord :svenskodlade baljväxter; näring i baljväxter; odling av baljväxter; baljväxters miljöpåverkan; antinutritionella faktorer; sojabönan; gulärt; gråärt; gröna ärtor; lupin; linser; fababöna; bruna bönor; extrahering; extrudering; förädling; konsumentattityd;

    Sammanfattning : Trots att utbudet av vegetariska produkter ökar i Sverige, är andelen produkter baserade på svenskodlade baljväxter i nuläget låg. Soja är en vanligt förekommande råvara, men är ofta importerad. De baljväxter som främst odlas i Sverige är olika former av ärter samt åkerbönor. LÄS MER

  3. 3. Moralens betydelse i valet av vegetariskt : En kvalitativ studie om unga kvinnors konsumentbeteende och de aspekter som påverkar valet att äta vegetariskt

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro Universitet; Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro Universitet; Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro Universitet

    Författare :Rebecca Seger; Emma Tivemo; Frida Törnqvist; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 4. Den socialt accepterade matlådan : en enkätstudie om arbetskollegors inverkan på individens medhavda mat till arbetsplatsen

    Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för naturvetenskap; Högskolan Kristianstad/Fakulteten för naturvetenskap

    Författare :Alicia Fenhed; Linda Nilsson; [2020]
    Nyckelord :Lunchbox; workplace; identity; eating behavior; social norms; Matlåda; arbetsplats; identitet; matvanor; sociala normer;

    Sammanfattning : Inledning: Många människor spenderar ofta mycket tid på en arbetsplats och därigenom äts det även många måltider där. Arbetsplatsen är även en plats för sociala relationer. De sociala relationerna har en stor inverkan på individens matvanor. LÄS MER

  5. 5. Hur kan content marketing bidra till hållbar konsumtion? : En kvantitativ studie om konsumtion av vegetariska produkter

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi; Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Marcus Lindgren; Rasmus Ramström; [2020]
    Nyckelord :Content marketing; hållbar konsumtion; vegetariskt;

    Sammanfattning : Titel: Hur kan content marketing bidra till hållbar konsumtion?   Nivå: C-uppsats, examensarbete i ämnet företagsekonomi   Författare: Marcus Lindgren och Rasmus Ramström   Handledare: Akmal Hyder och Zahra Ahmadi   Datum: 2020 - Juni   Syfte: Syftet är att utifrån konsumentens perspektiv undersöka vilken utformning av content marketing som leder till hållbar konsumtion.    Metod: Metoden som används i detta arbete är en kvantitativ studie genomförd med en webbaserad enkätundersökning som spreds via sociala medier. LÄS MER