Sökning: "Produktportfölj strategi"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden Produktportfölj strategi.

  1. 1. Prissättning av läkemedel : En kvalitativ intervjustudie om hur läkemedelsföretag resonerar vid prissättning av läkemedel och vilka prissättningsstrategier som används

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Rebecka Johansson; Moa Bergström; [2019]
    Nyckelord :Pharmaceutical industry; strategy; pricing; product life cycle; product portfolio; pharmaceutical pricing system; Läkemedelsindustrin; strategi; prissättning; produktlivscykel; produktportfölj; system för prissättning av läkemedel;

    Sammanfattning : Bakgrund och problem: Läkemedelsbranschen är en bransch som präglas av såväl höga framtagningskostnader som en påtagligt lång utvecklingsfas av läkemedel. Branschen står vidare inför en rad krav och regleringar från myndigheter som bland annat ger upphov till ett komplext prissättningssystem. LÄS MER

  2. 2. Att lyckas med digitala säljstrategier inom svensk telekom

    Master-uppsats, KTH/Organisation och ledning

    Författare :MIKAEL HULTÉN; [2016]
    Nyckelord :Digitalisation; Sales strategy; B2B sales; Customer decision Journey; Digital Business; Digitalisering; försäljningsstrategi; B2B-försäljning; Digital Business;

    Sammanfattning : I dagens värld där digital och teknisk utveckling rör sig snabbt tvingas företagen att skapa dynamiska affärsmodeller anpassande efter dynamiska marknadsförutsättningar. Kunderna blir allt mer digitala, förväntar sig realtidstjänster och är mindre öppna för komplikationer. LÄS MER

  3. 3. Ett ramverk för portföljhantering - En fallstudie på Alfa Laval

    Master-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen; Lunds universitet/Ekonomihögskolan

    Författare :Per Nilsson; Jacob Gustafsson; Robin Thiberg; [2014]
    Nyckelord :Portföljhantering; strategi; process; produktportfölj; beslut; datainsamling; Technology and Engineering; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Ett ramverk för portföljhantering ­‐ En fallstudie på Alfa Laval Författare: Jacob Gustafsson Per Nilsson Robin Thiberg Handledare: Stein Kleppestø, universitetslektor. Företagsekonomiska Institutionen, Ekonomihögskolan, Lunds Universitet Dag Näslund, universitetslektor. LÄS MER

  4. 4. How to design a distribution flow to the Indian market - Based on market potential, import regulations, and trade barriers

    M1-uppsats, Lunds universitet/Teknisk logistik

    Författare :Linn Sjövie Hasserius; Jessica Arvidsson; [2014]
    Nyckelord :Corporate strategy; macro environment; sales and market potential; trade regulation; distribution flow; import and export; India; Företagsstrategi; makromiljö; försäljnings- och marknadspotential; handelsregler och utformning av distributionsflöde; försörjningskedja; import och export; Indien; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : BACKGROUND AND PURPOSE A global company aiming at a high market position in the future, which Axis Communications AB is, is forced to address the emerging markets. Axis has previously focused on Brazil, Russia, and China and now it is time to address the fourth BRIC country; India, since it is considered to have one of the world's greatest market potential. LÄS MER

  5. 5. Motiven bakom Pernod Ricards förvärv av Vin&Sprit

    C-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Martin Lundgren; Fredrik Jerntorp; [2008-12-12]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Bakgrund: Bakgrunden till försäljningen av statligt ägda Vin&Sprit är att svenska regeringen har beslutat att statligt ägande av företag ska minskas. Försäljningen av V&S avslutade ett svenskt ägande av företaget som Ivan Bratt grundade 1917. LÄS MER