Sökning: "Produsage"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade ordet Produsage.

  1. 1. Facebook som krishanteringsverktyg för allmänheten Skogsbranden i Västmanland

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Agnes Asplund Schmidt; Denise Reinler; [2015-02-12]
    Nyckelord :kvantitativ metod; kvalitativ metod; metodtriangulering; Maslows behovshierarki; Produsage; Uses and Gratifications; Skogsbranden Västmanland; Facebook; sociala medier; Kriskommunikation;

    Sammanfattning : Titel: Facebook som krishanteringsverktyg för allmänheten - Skogsbranden i Västmanland. Författare: Agnes Asplund Schmidt och Denise Reinler. Uppdragsgivare: JMG (Forskningsprojekt Kriskommunkation 2.0). LÄS MER

  2. 2. Friendvertising - De som delar men inte tror sig dela

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Sofia Fris Åsum; Angelica Gustafsson; Matilda Hall; [2014-08-26]
    Nyckelord :bandwagon-effekten; e-word-of-mouth; konformitet; friendvertising; identitetsskapande; marknadsföring; produsage; reklam; reklamfilmer; sociala medier; uses and gratifications; viral marknadsföring; word-of-mouth;

    Sammanfattning : Titel: Friendvertising - De som delar men inte tror sig dela Författare: Sofia Fris Åsum, Angelica Gustafsson och Matilda Hall Uppdragsgivare: Institutionen för journalistik, medier och kommunikation, Göteborgs universitet Kurs: Kandidatuppsats i medie- och kommunikationsvetenskap vid Institutionen för journalistik, medier och kommunikation, Göteborgs universitet Termin: Vårterminen 2014 Handledare: Gabriella Sandstig Sidantal: 61 sidor inklusive bilagor Antal ord: 17 953 Syfte: Att undersöka unga vuxnas förhållningssätt till friendvertising Metod: Kvalitativa fokusgruppsintervjuer Material: Fem fokusgruppsintervjuer Huvudresultat: Resultatet visar att den undersökta gruppen unga vuxna har ett positivt förhållningssätt till tillvägagångssättet friendvertising, men att det är komplext. De anser att friendvertising är effektivt, att det har större påverkan än traditionell reklam, att filmerna skapar starka känslor samt att personer som delar friendvertisingmaterial blir volontärer för varumärket i fråga. LÄS MER

  3. 3. Det delade spelandet – om när dataspelet blir till video

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Linn Bleckert; Emilia Håkansson; [2014-08-22]
    Nyckelord :dataspel; delande; deltagarkultur; medieanvändning; mediekonvergens; Pro-Ams; produsage; remediering; spelvideo; spelande;

    Sammanfattning : Titel: Det delade spelandet – om när dataspelet blir till video Författare: Linn Bleckert och Emilia Håkansson Kurs: Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap. Institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMG), Göteborgs Universitet. LÄS MER

  4. 4. Scanlators As Produsers : Fan Participatory Practices Online: Free And Affective Manga Produsage And Distribution

    Master-uppsats, Institutionen för informatik och media

    Författare :Stéphanie Ratti; [2013]
    Nyckelord :Scanlation; Web 2.0; participatory culture; fan cultures; produsage; copyright infringement; free labour; commercial approaches;

    Sammanfattning : Web 2.0 and the new decentralized, many-to-many technosocial tolls empower consumers and users to reproduce, and distribute content on their own and without permission, shifting the boundaries of participation. LÄS MER

  5. 5. "Det första jag gör när jag vaknar är att logga in på Facebook" : En studie om hur användare av de sociala nätverken upplever den användargenererade produktionen

    Kandidat-uppsats, Medier och kommunikation

    Författare :Per Magnusson; [2011]
    Nyckelord :Användargenererat innehåll; Produktion; Produsage; Web 2.0; Sociala nätverk; Internet; Facebook; Wikipedia.;

    Sammanfattning : Abstract Title: The first thing I do when I wake up is to log on to Facebook. A study regarding how users of Social Networks experiences the User Generated production. (Det första jag gör när jag vaknar är att logga in på Facebook. En studie om hur användare av de sociala nätverken upplever den användargenererande produktionen. LÄS MER