Sökning: "Purchase Decision"

Visar resultat 36 - 40 av 503 uppsatser innehållade orden Purchase Decision.

  1. 36. The Relationship between perception and Consumer Behavior towards Purchasing from Chinese Online Retailers : A Comparative study between Generation Z and Generation Y

    Master-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Samuel Lidström; Ruotong Tang; [2023]
    Nyckelord :Generational Difference; Personal Values; Uncertainty Avoidance; Uncertainty Perception; Purchase Decision;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to examine the impact of perception and uncertainty among Generation Z and Generation Y Swedish consumers when making purchase decisions from online Chinese retailersQualitative method in the form of focus groups was used to collect the data in order to answer the research question. This study explored perception and uncertainty in Swedish Gen Z and Gen Y consumers when purchasing from Chinese online retailers. LÄS MER

  2. 37. Investeringskalkylering för Acid Purification-system vid betning av rostfritt stål : En undersökning av Acid Purification-system och förhållandet mellan reducerade inköpsvolymer av syra och systeminvesteringens finansiella gångbarhet

    Kandidat-uppsats, KTH/Produktionsutveckling

    Författare :Adam Nilsson; Noa Cortinez Samenius; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : I denna uppsats undersöks det ekonomiska värdet av att installera en Acid Purification Unit (APU) till en betningslinje för rostfritt stål, utan annan metod för att återföra frisyra till systemet. Utifrån en litteraturstudie och en intervju med APU-tillverkaren Luova AB presenteras realistiska parametervärden och förhållanden för beräkningar av nettovärdet, internräntan och payback-tiden. LÄS MER

  3. 38. Påverkan av användarrecensioner på konsumentens beslutsprocess : En studie baserat på en kvantitativ undersökning om hur användarrecensioner påverkar konsumenters beslutsprocess vid val av produkter och tjänster online

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Reveman Felix; Leo Listerman; [2023]
    Nyckelord :User reviews; Consumer decision-making process; Purchase decisions; Marketing; Consumer behavior; E-commerce; Customer satisfaction; Användarrecensioner; Konsumenters beslutsprocess; Köpbeslut; Marknadsföring; Konsumentbeteende; E-handel; Kundnöjdhet;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker användarrecensioners påverkan på konsumenters beslutsprocess vid köp av produkter eller tjänster och faktorer som påverkar förtroendet för dessa recensioner. Studien visar att användarrecensioner har en betydande inverkan på konsumenters köpbeslut, med subjektiva normer och upplevd beteendekontroll som viktiga faktorer i beslutsprocessen. LÄS MER

  4. 39. Judging Books by Their Cover: A quantitative study on how media consumption influences purchase decision for culturally acclaimed books

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Casiana Oancea; Ashwathi Pillai; [2023]
    Nyckelord :Customer behaviour; Purchase intention; Media consumption; Book purchase intention;

    Sammanfattning : This thesis investigates book readers and factors that affect their purchase intention towards physical books with different attributes. Books have a vast variety which makes them attractive to a lot of different personalities. LÄS MER

  5. 40. Gamifying sustainability : A qualitative study on how gamified services can create a sustainable purchase behaviour among women.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Marcus Rundlöf; Victoria Öberg; [2023]
    Nyckelord :Consumer behavour; Marketing;

    Sammanfattning : Gamification, defined as the application of game elements in a non-game environment,has in recent years gained significant influence as a favourable marketing strategy. Gamified services can be found in a variety of markets, ranging from education to wellness, and have the ability to transform low involvement purchases into high ones. LÄS MER