Sökning: "Recruitment advertisements"
Visar resultat 21 - 25 av 52 uppsatser innehållade orden Recruitment advertisements.
21. Kan övergången till tillitsbaserad styrning och ledning utläsas i platsannonser? - En analys av platsannonser från två decennier
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet / / Institutionen för sociologi och arbetsvetenskapSammanfattning : In recent years, Swedish public sector has undergone a change in its governance and management model, from the so called New Public Management to a model where trust plays a key role. In comparison to the more heroic vision of a strong leader within New Public Management, Trust-leadership attaches importance to the leader being humble and trusting his or her employees, which achieves mutual trust between the manager and the employees. LÄS MER
22. Annonser för sjuksköterskor i Region Västmanland : En analys av Region Västmanlands rekryteringsannonser för sjuksköterskor
Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikationSammanfattning : Syftet med denna uppsats är att undersöka om en stor organisation som Region Västmanlandanvänder sig av en effektiv skriftlig kommunikation i sina rekryteringsannonser som lockar degrupper som söker tjänster inom organisationen. Uppsatsen följer en kvalitativ metod därinnehåll analyseras utifrån teoretiska utgångspunkter samt de svar informanterna bidrar med. LÄS MER
23. Under radarn, mellan stolarna? : Ett HR-perspektiv på rekryteringsprocesser och dolda funktionsnedsättningar som Aspergers syndrom
Magister-uppsats, Högskolan Väst/Avd för företagsekonomiSammanfattning : Inom Human Resource Management är en av de viktigaste uppgifterna att rekrytera och behålla kompetent personal. Under senare år har ett ökat intresse för arbetsplatser präglade av mångfald även ökat intresset för Diversity Management. LÄS MER
24. Advertising Strategies to Recruit Young Professionals in the Public Sector : A Multiple Case Study
Master-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskapSammanfattning : Abstract Employer branding is an approach to recruit potential employees, it can be significant for organizations to have the most appropriate human capital in order to increase the effectiveness and build competitive advantage. It is important for all types of organizations, equally for the private and public sector, to understand what effect advertising has on potential employees. LÄS MER
25. Nya utbildningskravens påverkan på rekrytering av revisorer : De ideala egenskaperna samt efterfrågan på kunskaper och erfarenheter
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Today’s society is developing in a high paced environment and in line with this high pace an expansion is occurring in the accounting profession which is also creating a development in the industry. Since there is a possibility of scarcity in the future the demand for the accounting profession has increased. LÄS MER