Sökning: "Recruitment advertisements"

Visar resultat 6 - 10 av 52 uppsatser innehållade orden Recruitment advertisements.

  1. 6. Är du chefen vi söker? : En kvalitativ innehållsanalys av efterfrågade ledaregenskaper i arbetsannonser inom bankbranschen

    Master-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Kainat Mirza; Amanda Ström; [2023]
    Nyckelord :Leadership; leadership traits; recruitment; recruitment advertisements; banking industry; Ledarskap; ledaregenskaper; rekrytering; rekryteringsannonser; bankbranschen;

    Sammanfattning : Att anställa fel ledare kan få stora negativa effekter på produktivitet, konkurrensfördelar och en organisations budget. Därmed är det essentiellt för organisationer att rekrytera rätt individ för att leda en grupp eller en hel verksamhet. LÄS MER

  2. 7. Fler män räddar vården (och kvinnorna) : Den bästa medicinen för jämställdhet

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Emelie Zell Wånéus; Ebba Andersson; [2023]
    Nyckelord :Female dominated industry; Men in healthcare; Healthcare; Equality; Gender distrubution; Kvinnodominerad bransch; Män i vården; Vården; Jämställdhet; Könsfördelning;

    Sammanfattning : Bakgrund: Den svenska vården är, trots det till synes jämställda samhället, starkt könssegregerad och manliga medarbetare lyser med sin frånvaro. För att motverka rådande personalbrist i vården som ett resultat av hög arbetsbelastning och ohållbara arbetsförhållanden krävs stora insatser för att åstadkomma en attraktiv arbetsplats för samtliga potentiella medarbetare, kvinnor som män. LÄS MER

  3. 8. Digitaliseringens påverkan på revisorsyrket : En studie om revisorrollen i utveckling

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Britta Hellman; Paulina Elizalde Urzua; [2023]
    Nyckelord :Audit; auditor; digitization; profession; Revision; revisor; digitalisering; profession;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att identifiera digitaliseringens påverkan på revisorers kompetensutveckling över tid för att undersöka hur de tekniska kompetenskraven påverkat revisorsprofessionens traditionella kompetenser. Studien kommer att bidra till ökad kunskap om hur revisorer påverkas av digitaliseringen som råder. LÄS MER

  4. 9. Att bryta barriärer : marknadsföringsstrategier för att bredda del-tagandet inom högre studier

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Forest Economics

    Författare :Albin Sternö; Nils Tegnér; [2023]
    Nyckelord :breddad rekrytering; marknadsföring; relationsmarknadsföring; relationship marketing; riktad rekrytering; SLU; strategisk kommunikation; studentambassador; studentambassadörer; Sveriges lantbruksuniversitet; Uppsala universitet;

    Sammanfattning : Med ett allt mer heterogent samhälle till följd av globalisering och migration har det lagts ett större fokus på att universiteten ska jobba med att integrera och rekry-tera underrepresenterade grupper. Inom Sverige är det idag stora klyftor mellan vilka personer som väljer att studera vidare till högre utbildningar och individers förutsättningar samt bakgrund har en stor påverkan i detta vägval. LÄS MER

  5. 10. REKRYTERING AV KOMMUNDIREKTÖRER : En empirisk studie av offentliga värden i platsannonser

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Lisa Jonsson; Emelie Oscarsson; [2023]
    Nyckelord :Democracy; public values; legality; objectivity; transparency; productivity; cost-effectiveness; goal and results management; leadership;

    Sammanfattning : The essay aims to empirically examine which public administration values that are used when recruiting municipal directors, with a focus on whether job advertisements contain a comprehensive picture of this important public mission, which can contribute to suitable people applying for this type of position. The purpose is limited to the following questions, which we intend to construct a theoretical framework around in order to be able to answer at a later stage: • Which public values are prominent in job advertisements for the recruitment of municipal directors and which values appear to a limited extent or not at all? • How are public values formulated in job advertisements for municipal directors in the form of word choice and reasoning? • What does the process look like in the creation of job advertisements for municipal directors? Recruiting well in terms of presenting from the beginning a comprehensive picture of the values and tasks of the position is important; especially in public administrations as employment affects the social-, political-, and economic parts of society. LÄS MER