Sökning: "recruitment advertisements"

Visar resultat 1 - 5 av 52 uppsatser innehållade orden recruitment advertisements.

  1. 1. Rekryterad av AI: En analys av arbetssökandes uppfattning och attityd

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Maja Hedin; Fanny Hjorth; [2024]
    Nyckelord :Artificiell intelligens; rekrytering; attityd; Artificial intelligence; recruitment; attitude; Science General;

    Sammanfattning : Recruitment conducted with the assistance of artificial intelligence is becoming increasingly common with the advancement of technology. Currently, AI can draft job advertisements, review resumes, automate interviews, and make decisions. LÄS MER

  2. 2. Viral Attraction: Incongruency in Job Adverts on Social Media

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Sofia Zetterberg; Joel Söderholm; [2024]
    Nyckelord :Viral Marketing; Incongruency; Employer Attractiveness; Social Media; Students;

    Sammanfattning : Organizations are facing increasing challenges when it comes to securing talent. Harsh competition and a young generation more inclined to bargain means more activities to stand out and become an attractive employer. LÄS MER

  3. 3. Skogsbrukets syn på jämställdheten i yrkesrollen virkesköpare

    Kandidat-uppsats, SLU/School for Forest Management

    Författare :Leo Pruth; Elin Larsson; [2023]
    Nyckelord :virkesköpare; jämställdhet; rekrytering;

    Sammanfattning : Skogsbranschen har ofta ansetts ha dålig jämställdhet med en stor andel män. Trots olika arbeten för att öka jämställdheten och få in fler kvinnor, är det fortfarande en lång väg kvar innan jämställdheten är där företagen skulle vilja ha den. LÄS MER

  4. 4. Ledaregenskaper sökes! : - en kartläggning av eftersökta ledaregenskaper utifrån platsannonser

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :David Juniwik; Mathias Örså; [2023]
    Nyckelord :leadership; personality; traits; five factor model; job advertisement; recruitment; ledarskap; personlighet; egenskaper; femfaktormodell; platsannonser; rekrytering;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med detta examensarbete är att kartlägga de egenskaper som efterfrågas av produktionschefer inom tillverkning respektive chefer inom socialt och kurativt arbete utifrån platsannonser riktade mot dessa yrkeskategorier i Sverige. Genom att kartlägga egenskaper undersöks vidare om det går att se mönster, likheter eller olikheter beträffande efterfrågade ledaregenskaper på såväl aggregerad som på detaljnivå, vilka egenskaper som framstår vara de bästa prediktorerna för anställning eller avancemang samt ifall man eventuellt kan nå en bättre förståelse av framtidens ledare genom att kartlägga mönster av efterfrågade ledaregenskaper via femfaktormodellen. LÄS MER

  5. 5. We are an Equal Opportunity Employer: The Use of Diversity Signals in Online Job Advertisements and Its Effect on Application Behaviors

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledning

    Författare :Hanh Lai Ho My; [2023]
    Nyckelord :job advertisement; diversity; signaling theory; employer branding; linkedin;

    Sammanfattning : To attract talent and build a competitive advantage over competitors in the labor market, organizations may use pro-diversity statements in recruitment messages to portray themselves as being committed to diversity in the workplace. However, the benefits of this practice in terms of increasing the quantity of the applicant pool remain contested. LÄS MER