Sökning: "Recruitment advertisements"

Visar resultat 16 - 20 av 52 uppsatser innehållade orden Recruitment advertisements.

  1. 16. Vi välkomnar alla sökande

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Marika Hellgren; Cornelia Biller; [2022]
    Nyckelord :inclusive communication; semiotic resources; digital recruitment; exposed groups; Social Sciences;

    Sammanfattning : The purpose of this study was to gain a deeper knowledge of how semiotic resources can be used to create an inclusive employer brand, which was done by studying how inclusive communication is expressed on employer’s websites and digital job advertisements. A semiotic content analysis with a qualitative approach was conducted, which included content from six Swedish companies successful in issues regarding diversity, inclusion and equality. LÄS MER

  2. 17. Platsannonsens roll i rekryteringssvårigheter. : en studie om nyutexaminerade civilekonomers förväntningar och krav på platsannonser

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Erika Henningsson; Sheriin Mohamsson; [2022]
    Nyckelord :Newly graduated economics students; Employee; Employer; Job advertisements; Motivation; Needs; Requirements; Maslow s hierarchy of needs; Herzberg s two-factor theory; Anticipatory psychological contract; Instrumental-symbolic framework; Nyutexaminerad civilekonomstudenter; Arbetssökande; Arbetsgivare; Platsannonser; Motivation; Behov; Krav; Maslows behovshierarki; Herzbergs tvåfaktorteori; Arbetsgivarförpliktelser; Instrumentell-symbolisk teori.;

    Sammanfattning : Företagens rekryteringsbehov har ökat kraftigt under de senaste två åren, det visar sig att tre av tio rekryteringsförsök misslyckas på grund av att det är svårt att finna kandidater med rätt utbildning, tidigare yrkeslivserfarenhet och motivation. Platsannonser har en betydande roll för att attrahera kandidater och är en viktig del i rekrytering, chansen att rekrytera den ideala kandidaten börjar redan vid platsannonsen. LÄS MER

  3. 18. Arbetsgivares förväntningar på skolsköterskor : En innehållsanalys av platsannonser

    Magister-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för hälsovetenskaper

    Författare :Elin Nilsson; [2022]
    Nyckelord :Competence; student health care; health promotion at schools; nursing; Elevhälsa; kompetens; hälsofrämjande arbete; omvårdnad;

    Sammanfattning : Bakgrund: Riksföreningen för skolsköterskor och Svensk sjuksköterskeförening beskriver skolsköterskors yrkesspecifika kompetens i termer av sex kärnkompetenser: Personcentrerad vård, Samverkan i team, Evidensbaserad vård, Förbättringskunskap för kvalitetsutveckling, Säker vård samt Informatik. Specialistutbildningen till skolsköterska leder till en magisterexamen i omvårdnad men omvårdnad – som kompetens- och verksamhetsområde – nämns inte i Skollagens beskrivning av elevhälsans utformning. LÄS MER

  4. 19. Kravbilden på den aspirerande revisorn : Hur trender inom rekrytering och nya föreskrifter påverkar kravbilden av juniora revisorer i Sverige

    Magister-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Teodor Håkansson Rissler; Thomas Moberg; [2021]
    Nyckelord :Audit; educational requirements; hard skills; soft skills; recruitment; Hårda färdigheter; mjuka färdigheter; revision; rekrytering; utbildningskrav;

    Sammanfattning : Syftet är att förklara hur trender inom rekrytering och nya föreskrifter påverkar kravbilden av juniora revisorer. Detta syfte härleds utifrån två iakttagelser: trender inom rekryteringsarbete samt Revisorsinspektionens (RI):s nya teoretiska utbildningskrav. LÄS MER

  5. 20. Communicating corporate image: A Multimodal Critical Discourse Analysis on LinkedIn Job Advertisements

    Magister-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Eligija Rukšytė; [2021]
    Nyckelord :corporate communication; LinkedIn; job advertisements; multimodal critical discourse analysis; corporate image;

    Sammanfattning : Corporate image reflects on how a company is perceived to the public outside of the organisation. It is based on the reputation the company already has and constantly creates. LÄS MER