Sökning: "Recruitment advertisements"
Visar resultat 16 - 20 av 52 uppsatser innehållade orden Recruitment advertisements.
16. Vi välkomnar alla sökande
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : The purpose of this study was to gain a deeper knowledge of how semiotic resources can be used to create an inclusive employer brand, which was done by studying how inclusive communication is expressed on employer’s websites and digital job advertisements. A semiotic content analysis with a qualitative approach was conducted, which included content from six Swedish companies successful in issues regarding diversity, inclusion and equality. LÄS MER
17. Platsannonsens roll i rekryteringssvårigheter. : en studie om nyutexaminerade civilekonomers förväntningar och krav på platsannonser
Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Företagens rekryteringsbehov har ökat kraftigt under de senaste två åren, det visar sig att tre av tio rekryteringsförsök misslyckas på grund av att det är svårt att finna kandidater med rätt utbildning, tidigare yrkeslivserfarenhet och motivation. Platsannonser har en betydande roll för att attrahera kandidater och är en viktig del i rekrytering, chansen att rekrytera den ideala kandidaten börjar redan vid platsannonsen. LÄS MER
18. Arbetsgivares förväntningar på skolsköterskor : En innehållsanalys av platsannonser
Magister-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för hälsovetenskaperSammanfattning : Bakgrund: Riksföreningen för skolsköterskor och Svensk sjuksköterskeförening beskriver skolsköterskors yrkesspecifika kompetens i termer av sex kärnkompetenser: Personcentrerad vård, Samverkan i team, Evidensbaserad vård, Förbättringskunskap för kvalitetsutveckling, Säker vård samt Informatik. Specialistutbildningen till skolsköterska leder till en magisterexamen i omvårdnad men omvårdnad – som kompetens- och verksamhetsområde – nämns inte i Skollagens beskrivning av elevhälsans utformning. LÄS MER
19. Kravbilden på den aspirerande revisorn : Hur trender inom rekrytering och nya föreskrifter påverkar kravbilden av juniora revisorer i Sverige
Magister-uppsats, Karlstads universitetSammanfattning : Syftet är att förklara hur trender inom rekrytering och nya föreskrifter påverkar kravbilden av juniora revisorer. Detta syfte härleds utifrån två iakttagelser: trender inom rekryteringsarbete samt Revisorsinspektionens (RI):s nya teoretiska utbildningskrav. LÄS MER
20. Communicating corporate image: A Multimodal Critical Discourse Analysis on LinkedIn Job Advertisements
Magister-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : Corporate image reflects on how a company is perceived to the public outside of the organisation. It is based on the reputation the company already has and constantly creates. LÄS MER