Sökning: "Instrumental-symbolic framework"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Instrumental-symbolic framework.

  1. 1. Platsannonsens roll i rekryteringssvårigheter. : en studie om nyutexaminerade civilekonomers förväntningar och krav på platsannonser

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Erika Henningsson; Sheriin Mohamsson; [2022]
    Nyckelord :Newly graduated economics students; Employee; Employer; Job advertisements; Motivation; Needs; Requirements; Maslow s hierarchy of needs; Herzberg s two-factor theory; Anticipatory psychological contract; Instrumental-symbolic framework; Nyutexaminerad civilekonomstudenter; Arbetssökande; Arbetsgivare; Platsannonser; Motivation; Behov; Krav; Maslows behovshierarki; Herzbergs tvåfaktorteori; Arbetsgivarförpliktelser; Instrumentell-symbolisk teori.;

    Sammanfattning : Företagens rekryteringsbehov har ökat kraftigt under de senaste två åren, det visar sig att tre av tio rekryteringsförsök misslyckas på grund av att det är svårt att finna kandidater med rätt utbildning, tidigare yrkeslivserfarenhet och motivation. Platsannonser har en betydande roll för att attrahera kandidater och är en viktig del i rekrytering, chansen att rekrytera den ideala kandidaten börjar redan vid platsannonsen. LÄS MER

  2. 2. The solutions for Swedish companies to build employer branding on WeChat : Case study of 4 Swedish companies

    Master-uppsats, KTH/Industriell Marknadsföring och Entreprenörskap

    Författare :Yunlong Sun; [2018]
    Nyckelord :employer branding; Swedish companies; China; Chinese market; social media; WeChat;

    Sammanfattning : Employer branding has come a long way from its early stages as a marketing branch. The concept of employer branding was established and developed among western companies in the last few decades, while it has become more and more popular in China in recent years. LÄS MER

  3. 3. Win the War for Female Engineering Talents : Using Consumer Branding Theory to Propose Employer Branding Strategies

    Magister-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Julia Stübi; [2017]
    Nyckelord :Employer branding; war for talents; female engineers; person-organization fit; employer knowledge;

    Sammanfattning : In Europe, females remain underrepresented in engineering and technology industries and even fewer women progress into leadership positions. Changing global conditions have created competitive employment markets and given rise to the so-called ‘War for Talents’. LÄS MER

  4. 4. Demografiskt perspektiv på Employer Branding : En kvantitativ studie om hur Ålö kan attrahera ingenjörsstudenter med Employer Branding

    Magister-uppsats, Umeå universitet/Pedagogiska institutionen

    Författare :Henrik Ingefjord; Björn Lindgren; [2014]
    Nyckelord :Instrumental-symbolic framework; attraction; brand equity; labor market; Instrumentella-symboliska ramverket; attraktion; varumärkets värde; arbetsmarknad;

    Sammanfattning : Engineers are a group of individuals who are attractive when companies are in need for competence in technology. Today it is a shortage of these competences in the labor market. Because of this there has grown a competition among companies when they strive to recruit the best engineers. LÄS MER