Sökning: "Sara Bilder"
Visar resultat 1 - 5 av 107 uppsatser innehållade orden Sara Bilder.
1. Högläsning för och med yngre elever
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Kunskapsöversikten har som syfte att undersöka vilka faktorer som är betydelsefulla gällande användningen av högläsning med yngre elever. Högläsningen kan ses som ett språkutvecklande redskap i undervisningen. LÄS MER
2. Tillfälligt avbrott från Instagram som metod för att undersöka appens påverkan på användares självkänsla
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Ever since the breakthrough of social media it has become progressively more interesting to investigate whether or not it only exists for our pleasure or if it comes with negative side-effects. Instagram is, as of now, the fourth biggest social media which makes it one of the most established social medias whom most internet-users value. LÄS MER
3. Digitalisering inom SFI för nyanlända äldre kvinnor
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskapSammanfattning : Att använda digitala verktyg i språkutbildningen för nyanlända äldre kvinnor kan vara utmanande på grund av språkliga, kulturella och tekniska begränsningar. Denna studie syftar därför till att identifiera och undersöka vilka särskilda utmaningar som kan uppstå vid digital språkutbildning för SFI-elever. LÄS MER
4. Styrning och genus : En kritisk diskursanalys om ekonomistyrningsdiskursens konstruktion av genus
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)Sammanfattning : Bakgrund och problemdiskussion: Det pågår ett samtal om ekonomistyrning. Detta samtalet kommer till uttryck på olika sätt. Det kan vara genom texter, bilder, diskussioner och social praktik, det vill säga allt det som görs inom ramen för det som kallas ekonomistyrning. LÄS MER
5. LOW POLY I 3D GRAFISK MILJÖ : En studie om Low Poly acceptans och upplevelse av spelare
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Frågeställningen för denna studie; Vad är det som ger Low Poly tillräcklig attraktionskraft i spel för att spelaren ska vilja stanna kvar i miljön och utföra spelmoment och vilja spela vidare? Detta är en digitalt utförd kvantitativ studie, baserad på en spelscen skapad i Low Polygrafik, föreställande en tidlöst utformad sushibar. Teststimuli var bilder från den skapade scenen. LÄS MER