Sökning: "Self-service technology"
Visar resultat 11 - 15 av 124 uppsatser innehållade orden Self-service technology.
11. Unmanned Stores In Sweden : A Quantitative Study On Enhancers And Inhibitors According To The Swedish Generation Z
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för management (MAN)Sammanfattning : Introduction: Since the start of the digital age back in the 70s, digital technology has become a main tool for us humans to work, communicate, and enjoy ourselves on a day-to-day basis. The major push that set this new chapter of human life was due to the first military-manufactured computers of the time. LÄS MER
12. Self Service Business Intelligence inom offentlig sektor : En kvalitativ studie om vilka utmaningar som den offentliga sektorn ställs inför vid användning av SSBI
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för informationsteknologiSammanfattning : Digitalisering sker idag både i privat som offentlig sektor där datadriven beslutsfattning är en av trenderna. En teknologi som vuxit fram i samband med digitaliseringen och som hjälper verksamheter utvecklas är Self Service Business Intelligence (SSBI). LÄS MER
13. Customer satisfaction and SST - How can these two factors come to be? : A quantitative research study on the impact of self service technology on customer satisfaction in the healthcare sector
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : The main purpose of conducting this study is to investigate the effects of factors capturingthe use of SST on attitude towards SST and customer satisfaction in the public healthcaresector. More specifically, the study examines the impact of technology readiness, needfor human interaction, perceived trust, perceived usefulness and perceived ease of use onattitude towards SST and customer satisfaction. LÄS MER
14. Service Recovery i Obemannade Butiker : Företags hantering av service recovery strategier i obemannade butiker
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Det nya affärskonceptet obemannade butiker medför både möjligheter i form av tids och kostnadsbesparingar för kund och företag, men även svårigheter i form av bristfällig kunskap samt oprövad teknik. Traditionellt sett använder sig företag av service recovery strategier för att åtgärda ett servicemisslyckande. LÄS MER
15. Visualization of real-time data from IKEA’s self-service kiosks
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : IKEA, a company well known around the world for their furniture, is also keen on using digital solutions to improve the customer experience. One of these solutions is the self-serving kiosk, a 27" touchscreen, that helps the customers find and buy products. LÄS MER