Sökning: "Self-service technology"

Visar resultat 6 - 10 av 124 uppsatser innehållade orden Self-service technology.

  1. 6. Digitala banktjänster och kundernas förtroende : En empirisk kvantitativ studie om sambandet mellan digitala banktjänster och bankkunders förtroende

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Leensaa Abdirahman; Lalitta Kombarova; [2023]
    Nyckelord :Digital bank; Trust; Technology Acceptance Model; Social Exchange Theory; Perceived Risk; Digital Trust Model; Integrity Risk; Digital bank; förtroende; Technology Acceptance Model; Social Exchange Theory; Percieved Risk; Digital Trust Model; Integritetsrisk;

    Sammanfattning : Bakgrund och problemformulering: Skiftet till digitala banktjänster innebär ett annat arbetssätt att bibehålla förtroendet hos sina kunder då servicen blir mindre personlig. Förtroende och service är en viktig del hos kunderna samtidigt som det ställs nya krav gällande bekvämlighet och automatiserade självtjänster. LÄS MER

  2. 7. Tech Savvy Shoppers : A quantitative study of how Generation Z perceive self-service technology in the fashion retail sector

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring och turismvetenskap (MTS)

    Författare :Olivia Kraft; Felicia Jansson; Wilma Appelquist; [2023]
    Nyckelord :Generation Z; Self-service checkout; Self-service technologies SSTs ; Self checkout; Tech savvy; Attitudes; Intention to use and Fashion retail stores.;

    Sammanfattning : Fashion retail stores are one of the settings where technology innovation is implemented to make the in-store experience more efficient than before. One of the innovations that are becoming increasingly common is self-service checkouts. LÄS MER

  3. 8. Enhancing users’ experiences of self-service technology : A design-oriented case study

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Lina Bengtsson; [2023]
    Nyckelord :User-centered design; Self-Service Technology SST ; User Experience; Technology Acceptance Model TAM ; Contextualisation; Användarcentrerad design; Självbetjäningsteknik SST ; Användarupplevelse; Teknologiacceptansmodell TAM ; Kontextualisering;

    Sammanfattning : Self-service technologies (SSTs) have grown rapidly and aim to help customers self-serve. Self-service can be facilitated through help centers, which offers information and support. LÄS MER

  4. 9. The Role of Self-Service Technology in Enhancing Value : An Exploratory B2B Case Study from a Business Model Perspective

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Theodor Bengtsson; Jonas Hägerlöf; [2023]
    Nyckelord :Self-service technology; business model; value; sustainability; B2B; IT procurement; Self-service technology; affärsmodell; värde; hållbarhet; B2B; IT-inköp;

    Sammanfattning : As digitalization and sustainability evolves, the environment in which businesses operate constantly change. Value perceptions shift as a result of this and become increasingly multifaceted. Businesses must therefore adapt their business models. This is an issue within B2BIT procurement processes which are object to continuous change. LÄS MER

  5. 10. Drivkrafter, målsättningar och framgångsfaktorer inom digital transformation för tjänsten bolån : En fallstudie hur ett företag hanterar drivkrafter och målsättningar samt vilka framgångsfaktorer som används inom digital transformation för tjänsten bolån och hur det påverkar ett IT-beroende arbetssystem

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Informatik

    Författare :Gustav Arkeving; Philip Pettersson; [2023]
    Nyckelord :IT-beroende arbetssystem; digital transformation; drivkrafter; målsättningar; framgångsfaktorer.;

    Sammanfattning : Digital transformation har blivit centralt i många verksamheter för överlevnad och ses som en chans för att modernisera verksamheten. En digital transformationsprocess kan starkt påverka verksamhetsprocesser och värdet på tjänster eller produkter. LÄS MER