Sökning: "Upper Secondary Teachers"

Visar resultat 1 - 5 av 1467 uppsatser innehållade orden Upper Secondary Teachers.

  1. 1. Förtroendefulla relationer i enskild musikundervisning : Elevers erfarenheter av sång- och instrumentalpedagogers relationskompetens

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Kungl. Musikhögskolan/Institutionen för musik, pedagogik och samhälle

    Författare :Emelie Enochsson; Maja Hovmark; [2022]
    Nyckelord :Relational competence; one-to-one; trust; music tuition; Relationskompetens; en-till-en; musikundervisning; förtroende;

    Sammanfattning : Syftet med föreliggande studie är att ur ett elevperspektiv undersöka vad relationskompetens kan innebära i enskild musikundervisning på gymnasium. Det empiriska materialet som ligger till grund för studiens resultat är inhämtat genom fokusgruppssamtal med elever från en gymnasieskola med musikprofil. LÄS MER

  2. 2. NATURVETENSKAPENS KARAKTÄR OCH EPISTEMOLOGISK LEGITIMERING - Möjligheter till undervisning utifrån styrdokument och läroböcker

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för didaktik och pedagogisk profession

    Författare :Johan Espenberg; [2021-09-15]
    Nyckelord :upper secondary school; nature of science; justification of knowledge; textbook; curriculum; content analysis;

    Sammanfattning : Aim: The purpose of this master thesis is to examine the occurrence of nature of science (NOS), and the justification of scientific knowledge, in school science textbooks and curriculum documents for upper secondary school (year 10 – 12) in Sweden. There are a lot of research about science textbooks and NOS which tells us that the coverage and quality of NOS-content often are poor. LÄS MER

  3. 3. Distance Education in Sweden Prompted by the Covid-19 Pandemic

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och specialpedagogik

    Författare :Emma Östmann; [2021-08-16]
    Nyckelord :Covid-19; distance education; Swedish upper secondary school;

    Sammanfattning : Aim:This master's thesis problematizes distance education in Swedish upper secondary schools from a school management, teacher, as well as a student perspective. The study aims to capture principals’, teachers’ and students’ experiences of the transition into distance education during school closures prompted by Covid-19 in 2020, and contribute to the body of research on distance education. LÄS MER

  4. 4. Using Literature as a Teaching Medium in English Classes in Sweden  

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Lamar Aziz; [2021]
    Nyckelord :teaching fiction; language development; critical thinking; social and cultural awareness; English curriculum for secondary school.; Att undervisa skönlitteratur; språkutveckling; kritiskt tänkande; social och kulturell medvetenhet;

    Sammanfattning : There is a great tendency in using literature as a medium of language teaching because literature plays an essential role in developing the students’ language skills. It also helps them in acquiring cultural experiences and to attain a better understanding of the literary texts. LÄS MER

  5. 5. Kunskapsdelning = skolutveckling? : En studie om kunskapsdelning, kollegialt lärande och samverkan i gymnasieskolan

    Magister-uppsats,

    Författare :Jenny Eveliina Dahlin; [2021]
    Nyckelord :Kommunikation; information management; knowledge management; kollegialt lärande; samverkan; kunskap; skolutveckling;

    Sammanfattning : This master thesis is a qualitative study focusing on knowledge sharing, collegial learning and collaboration amongst teachers in an upper secondary school in Sweden. The study aims to answer the following questions: How do teachers share knowledge with each other? In which context is knowledge shared? How do teachers work towards school development? Schools in Sweden face an important decision regarding school development. LÄS MER