Sökning: "Services Marketing Triangle"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Services Marketing Triangle.

  1. 1. Analysing the Communication Gap in a Business-to-Business Setting : A Qualitative Study of Alpha Inc. Sweden and its After Sales Service

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Sabine Müller; Veronika Safarova; Michelle Villavicencio; [2014]
    Nyckelord :B2B; Communication Gap; Gap Model; Internal Branding; IMC; Services; Service Encounter; Service Marketing Triangle; Service Quality;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 2. Charterbranschens undergång? : En studie om lojalitet i resebranschen?

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Maria Strömberg; Patricia Gomez; [2009]
    Nyckelord :Charter industry; Loyalty; Involvement; Interaction; Relationship Marketing; Communication; Charterbranschen; Lojalitet; Involvering; Interaktion; Relationsmarknadsföring; Kommunikation;

    Sammanfattning : Nyckelord: Charterbranschen, Lojalitet, Involvering, Interaktion, Relationsmarknadsföring, Kommunikation, Bakgrund: Kundernas förändrade efterfrågan har tillsammans med den ökade konkurrensen från Internetbaserade bolag gjort det allt svårare för traditionella charterbolag att överleva på marknaden.   Problemformulering: Vilka faktorer ger kunden incitament att förbli lojala gentemot charterbolagen Syfte: Syftet är att genom en kvalitativ ansats analysera och utvärdera charterbolagens förutsättningar för att skapa lojala kunder. LÄS MER

  3. 3. The Link between Internal Marketing and Customer Relationship Management : A Case Study of one Nordea Call Center in Sweden

    Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Joakim Stenbeck; Robin Cabander; [2008]
    Nyckelord :Customer Relationship Management; Nordea; Services Marketing Triangle; Internal Marketing and Focus Groups;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this thesis is to increase the understanding of the link between internal marketing and customer relationship management by conducting a case study of one Nordea call center. Background: Keeping existing customers is less expensive than acquiring new ones. LÄS MER