Sökning: "Services Marketing Triangle"
Hittade 3 uppsatser innehållade orden Services Marketing Triangle.
1. Analysing the Communication Gap in a Business-to-Business Setting : A Qualitative Study of Alpha Inc. Sweden and its After Sales Service
Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : .... LÄS MER
2. Charterbranschens undergång? : En studie om lojalitet i resebranschen?
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Nyckelord: Charterbranschen, Lojalitet, Involvering, Interaktion, Relationsmarknadsföring, Kommunikation, Bakgrund: Kundernas förändrade efterfrågan har tillsammans med den ökade konkurrensen från Internetbaserade bolag gjort det allt svårare för traditionella charterbolag att överleva på marknaden. Problemformulering: Vilka faktorer ger kunden incitament att förbli lojala gentemot charterbolagen Syfte: Syftet är att genom en kvalitativ ansats analysera och utvärdera charterbolagens förutsättningar för att skapa lojala kunder. LÄS MER
3. The Link between Internal Marketing and Customer Relationship Management : A Case Study of one Nordea Call Center in Sweden
Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Purpose: The purpose of this thesis is to increase the understanding of the link between internal marketing and customer relationship management by conducting a case study of one Nordea call center. Background: Keeping existing customers is less expensive than acquiring new ones. LÄS MER