Sökning: "Skräddarsydda annonser"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden Skräddarsydda annonser.

  1. 1. Personaliserad marknadsföring inom dagligvaruhandel online i EU : En kvalitativ studie om hur svenska och tyska konsumenter uppfattar personaliserad marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Emelie Vedin; Mina Doderovic; [2023]
    Nyckelord :Personalized marketing; Perception; Online grocery stores; Sweden; Germany; GDPR.; Personaliserad marknadsföring; Uppfattning; Dagligvaruhandel online; Sverige; Tyskland; GDPR.;

    Sammanfattning : Personaliserad marknadsföring är betydelsefullt för e-handeln och dess framgång. “Personaliserad marknadsföring definieras som att designa och leverera skräddarsydda produkter och tjänster till enskilda kunder, personaliserad marknadsföring innebär med andra ord differentierade erbjudanden för enskilda kunder” (Chandra, Verma, Marc Lim, Kumar & Donthu 2022, s. LÄS MER

  2. 2. Kundupplevelse av personlig integritet vid datainsamling av personuppgifter i kommersiella syften

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för data- och systemvetenskap

    Författare :Andrew Moro; Tania Duru; [2023]
    Nyckelord :Data collection; personal integrity; personal data; consumer trust; consumption behavior; personalisation; terms of use; Datainsamling; personlig integritet; personuppgifter; konsumentförtroende; konsumtionsbeteenden; personalisering; användarvillkor;

    Sammanfattning : Studien behandlar fenomenet av datainsamling i försäljningsfrämjande syfte och dess upplevda effekt på personlig integritet för konsumenter. Digital marknadsföringsteknik är en central del av dagens marknader och involverar diverse IT-lösningar för att optimera marknadsföringskampanjer och försäljningsprocesser men även i produktutveckling. LÄS MER

  3. 3. “Big brother sees you” : A qualitative study on users’ experiences with targeted advertising on Facebook

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Marwa Ali; Mikaela Hollgren; [2022]
    Nyckelord :Targeted advertising; privacy; Facebook; big brother effect; panopticon; Riktad reklam; integritet; Facebook; big brother effekten; panopticon;

    Sammanfattning : As a consequence of the exposure of scandals involving targeted advertising and data collection, privacy concerns have arisen among users of social media, in particular Facebook. Previous research studies demonstrate that consumers have little knowledge about online behavioural advertising and hold misconceptions about it. LÄS MER

  4. 4. Omplaceringstjänst för husdjur : Tassa hem

    M1-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för informationssystem och –teknologi

    Författare :Amanda Hvatz Björkholm; [2022]
    Nyckelord :WordPress; PHP; ACF; djurhem; omplacering; husdjur.;

    Sammanfattning : This project has been about creating a website for rehoming pets together with a team at the digital agency West Art. The company had identified a need for a pet rehoming service that feels safe for the user and does not violate laws and regulations. The website was developed with the CMS WordPress in the language PHP. LÄS MER

  5. 5. Informationsinsamling, skräddarsydda annonser och konsumtionsbeteende på Instagram -En kvalitativ undersökning gällande unga vuxnas meningsskapande ur ensvensk kontext

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Felicia Ljungvall; Jenny Ragnartz; [2020]
    Nyckelord :Attityder; Informationsinsamling; Instagram; Konsumtionsbeteende; Meningsskapande; Skräddarsydda annonser; Övervakning;

    Sammanfattning : Föreliggande studie har som syfte att undersöka unga vuxnas meningsskapande gällandepersonlig informationsinsamling, skräddarsydda annonser samt konsumtionsbeteende påInstagram i Sverige. För undersökningen har kvalitativa intervjuer tillämpats på ett urval av 8respondenter, 4 män samt 4 kvinnor. LÄS MER