Sökning: "Skrivlärande"
Visar resultat 21 - 25 av 45 uppsatser innehållade ordet Skrivlärande.
21. Lärares erfarenhet av Trullemetoden inom läs- och skrivlärande : - en kvalitativ undersökning
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : Sammanfattning Vår uppsats är en kvalitativ undersökning och grundar sig i intervjuer på fyra olika skolor. Syftet med uppsatsen är att undersöka lärarnas perspektiv, tankar och erfarenheter i arbetet med Trullemetoden inom läs- och skrivlärande i förskoleklass. LÄS MER
22. Läs- och skrivinlärning i årskurs 1-3. Hur kan vi skapa mening och lustfyllt lärande?
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : Syftet är undersöka varför man kan som lärare använda sig av olika läs- och skrivmetoder för att utveckla bar-nens läs- och skrivförmåga och hur man skapa mening och lust för lärande. Samtidigt att upplysa vikten av lä-randedimensionerna i lärandet och vilken syn på lärande de har i lärandeteorierna och betydelsen av styrdoku-ment. LÄS MER
23. Läs och skrivlärande hos elever med hörselnedsättning som har svenska som andraspråk
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Estetisk-filosofiska fakultetenSammanfattning : .... LÄS MER
24. Skrivlärande med hjälp av LTG metoden – En kvalitativ undersökning i två skolor
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : SammanfattningVi har valt att i denna uppsats rikta in oss på elevers skrivutveckling och har fått inspirationtill vår undersökning utifrån en specialiseringskurs om elevers läs- och skrivutveckling. Föratt få svar på de frågeställningar vi hade, besökte vi två skolor. LÄS MER
25. IKT som ett av verktygen i det första läs- och skrivlärandet?
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Estetisk-filosofiska fakultetenSammanfattning : .... LÄS MER