Sökning: "Småskaliga livsmedelsföretag"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden Småskaliga livsmedelsföretag.

  1. 1. Ingen människa är en ö : en studie om vikten av den sociala omgivningen för småskaliga livsmedelsföretag i Norrbotten

    L3-uppsats, SLU/Dept. of Urban and Rural Development

    Författare :Emma Tegelid; [2018]
    Nyckelord :lokal mat; närproducerat; Norrbotten; entreprenörskap; inbäddning; symboliskt kapital; kulturellt kapital; space and place;

    Sammanfattning : Ingen människa är en ö, hel och fullständig i sig själv; varje människa är ett stycke av fastlandet, en del av det hela. Dessa ord skrev poeten John Donne för över 400 år sedan. LÄS MER

  2. 2. Döms karaktären efter fodralet?

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Melina Johannesson; Milly Magnusson Javenius; [2015-06-22]
    Nyckelord :Småskaliga livsmedelsföretag; Glassmarknaden; Företagsidentitet;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. A risk assessment of patulin in home-made apple must

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Microbiology

    Författare :Jenny Arnér; [2015]
    Nyckelord :Patulin; mycotoxin; apple; Penicillium expansum; risk assessment; exposure assessment; Sweden;

    Sammanfattning : Patulin is a mycotoxin produced by several filamentous fungi, which has been the object of a number of surveys in recent decades, due to its frequent occurrence in apple products made from decayed fruit. The legislated limit in apple products is 50 µg/kg and a provisional maximum tolerable daily intake (PMTDI) of 0. LÄS MER

  4. 4. ”Den ægte” storskaliga livsmedelsföretaget – Småskaligt producerad med mycket kärlek : En studie om hur storskaliga och småskaliga livsmedelsföretag framhäver sin varumärkesidentitet.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Hannah Benon; Emaus Günzel Hedvig; [2014]
    Nyckelord :Varumärkesidentitet; Varumärkesimage; Marknadsföring; Kommunikation; Storskalig; Småskalig;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen var att undersöka hur storskaliga och småskaliga företag inom den svenska livsmedelsbranschen förmedlar en varumärkesidentitet som anspelar på de variabler som är typiska för ett småskaligt företag. Undersökningen ämnar studera hur dessa företag framställer sin varumärkesidentitet utifrån variablerna; småskalig, hantverksmässig, traditionell samt genuin/äkta. LÄS MER

  5. 5. Äter vi med ögonen i butiken? En studie om förpackningsdesign som möjlig konkurrensfördel för småskaliga livsmedelsföretag

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Julia Halldner; Lina Malmberg; [2013-02-27]
    Nyckelord :förpackningsdesign; förpackning; småskaliga livsmedelsföretag; autentisk; konkurrensfördel;

    Sammanfattning : .... LÄS MER