Sökning: "Socioemotionella svårigheter"
Visar resultat 21 - 25 av 26 uppsatser innehållade orden Socioemotionella svårigheter.
21. Mötet med barn i behov av särskilt stöd i förskolan och förskoleklass
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)Sammanfattning : Syftet är att få en insikt hur det är att arbeta med barn i av särskilt stöd ur ett pedagogiskt perspektiv. Detta för att skapa större kunskap och förståelse inom ämnet för oss som blivande pedagoger. LÄS MER
22. Barn i socioemotionella svårigheter : Med fokus på yngre barn
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Pedagogiska institutionenSammanfattning : Syftet med föreliggande uppsats var dels att få förståelse för hur lärare respektive specialpedagoger ser på barn i socioemotionella svårigheter, dels att undersöka om socioemotionella svårigheter kan leda till problem i interaktionen med den övriga barngruppen. Vi ville också belysa om samverkan mellan hem och skola är en förutsättning för att komma till rätta med elevens problem. LÄS MER
23. Kommunikation och samspel - viktiga pedagogiska verktyg i lärares arbete med elever i socioemotionella svårigheter
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Pedagogiska institutionenSammanfattning : Syftet med vår studie var att nå förståelse av vad som avses med pedagogiska verktyg i lärares arbete med elever i socioemotionella svårigheter. För att kunna nå en förståelse använde vi oss av kvalitativ intervju. LÄS MER
24. Krävande situationer : Att möta socioemotionella svårigheter i förskola och skola
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Pedagogiska institutionenSammanfattning : Syftet med denna uppsats är att belysa skillnader och likheter i synen på barn i socioemotionella svårigheter hos pedagoger på förskola och skola. Vi ville undersökta om förskolan och skolans traditioner gör skillnad i valet av åtgärder för att komma tillrätta med svårigheterna. LÄS MER
25. Detta var min sista chans! Elever med socioemotionella svårigheter berättar om sina upplevelser av den segregerade skoltiden
Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)Sammanfattning : Hartnor, Ing-Marie & Lelinge, Balli (2005). Detta var min sista chans! Elever medsocioemotionella svårigheter berättar om sina upplevelser av den segregerade skoltiden(This was my last chance! Pupils with social and emotional difficulties relate theirexperiences of the segregated school system). LÄS MER