Sökning: "Sofia Håkansson"
Visar resultat 6 - 10 av 11 uppsatser innehållade orden Sofia Håkansson.
6. Revisorns bedömning av fortsatt drift : en kvalitativ studie om faktorer som kan påverka revisorns bedömning av fortsatt drift
Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för ekonomiSammanfattning : Skandaler inom revisionsprofessionen har lett till en ökad kritik mot revisorer, eftersom deras förmåga att upplysa om problem med fortsatt drift ifrågasattes. I revisionsberättelsen ska revisorn uttala sig om det föreligger tvivel till fortsatt drift, vilket är ett stort ansvar eftersom det handlar om en bedömning av framtida händelser. LÄS MER
7. Trädets sus och vattnets brus- att lära utomhus! En jämförelse mellan traditionell förskola och I Ur och Skur -förskola
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : Studien syftar till att undersöka om barn i en I Ur och Skur -förskoleverksamhet fårandra möjligheter till lärande än barn i en traditionell förskoleverksamhet? Vadbestår de möjligheterna i så fall av? Vilka andra möjligheter till lärande får de ileken? Som metod har vi använt oss av en fallstudie bestående av intervju ochobservation. Vi besökte två I Ur och Skur - förskolor och en traditionellförskoleverksamhet. LÄS MER
8. Risk för ungdomskriminalitet? : - en kvalitativ studie av sociala verksamheters förebyggande åtgärder i Laholms kommun.
Kandidat-uppsats, Sektionen för hälsa och samhälle (HOS)Sammanfattning : Abstract Nationell kriminalstatistik tyder på att ungdomar är den mest brottsaktiva åldersgruppen i samhället. Ett förhållande som främst gäller pojkar och unga män, även om brottsligheten ökar något bland flickor och unga kvinnor. LÄS MER
9. Consumer Decision Making From a Social Perspective - A Study of the Outdoor Space
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : The purpose of the thesis is to investigate how social and cultural factors influence the decision making behaviour regarding publicly displayed items, using the outdoor space as an example. We want to provide a more dynamic view on decision making concerning publicly displayed products, taking the personalities of the consumers into consideration. LÄS MER
10. Marknadskommunikation för mobiltelefoner - Vilka designaspekter kan vara viktiga att lyfta fram för att tilltala 15 till 25-åringar?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syfte: Ta reda på vad vilka designaspekter som tilltalar 15 till 25-åringar i Sverige samt vilken kombination av dessa designaspekter som anses vikiga att lyfta fram. Metod: Vi genomför djupintervjuer samt en e-post intervju med företagsrepresentanter och slumpmässigt valda djupintervjuer av konsumentgruppen. LÄS MER