Sökning: "Special Needs Students"

Visar resultat 16 - 20 av 504 uppsatser innehållade orden Special Needs Students.

  1. 16. Känslors roll i läs- och skrivundervisningen hos elever vid särskilda ungdomshem: En kvalitativ intervjustudie av lärare vid den statliga ungdomsvårdens skolverksamhet

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för utbildningsvetenskap; Lunds universitet/Svenska

    Författare :Johanna Isaksson; [2023]
    Nyckelord :läs- och skrivundervisning; skolverksamheten vid särskilda ungdomshem; känslor; Statens institutionsstyrelse; Languages and Literatures;

    Sammanfattning : Syftet med detta examensarbete är att skapa en bättre förståelse för vilken roll känslor har för att bedriva kunskapsutvecklande läs- och skrivundervisning i svenskämnet inom ramen för skolverksamheten på särskilda ungdomshem, vid Statens institutionsstyrelse. Det empiriska materialet i examensarbetet är semistrukturerade kvalitativa intervjuer av fem lärare vid olika särskilda ungdomshem, geografiskt placerade över hela Sverige. LÄS MER

  2. 17. Applying sufficiency strategies in the housing sector in the Parisian Region

    Master-uppsats, KTH/Hållbar utveckling, miljövetenskap och teknik

    Författare :Eugénie Prego Cauchet; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : In France, the Parisian Region gathers more than 12 million residents, unevenly distributed. The Parisian urban area is the more densely populated territory of the country. Projects of residential and tertiary constructions around Paris remain numerous, especially in the context of the Grand Paris Project. LÄS MER

  3. 18. Differentiation in Practice? A Study on what Challenges English Teachers Face in Applying Differentiation

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)

    Författare :Sandy Ny; Laila Amouri; [2023]
    Nyckelord :Challenges; differentiation; heterogeneous classrooms; inclusion; IDs individual difference; language acquisition; motivation; special needs learner; self regulation;

    Sammanfattning : Differentiation concerns teachers’ strategies and methods to design teaching in response to the natural variation in heterogeneous classrooms. In this study, it is looked upon as a method of inclusion in English teaching to enhance the students’ learning regardless of their levels. LÄS MER

  4. 19. Gymnasieelever i matematiksvårigheter : Elevers perspektiv på stödinsatser och möjligheter att förebygga matematiksvårigheter

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Ulrika Persson; [2023]
    Nyckelord :Mathematical difficulties; Bronfenbrenner; support efforts; students´perspective; additional adaptations; special education; high school; upper secondary school; Matematiksvårigheter; Bronfenbrenner; stödinsatser; elevers perspektiv; extra anpassningar; specialpedagogik; gymnasieskola;

    Sammanfattning : The purpose of the study was to increase knowledge about high school students' perspective on the school's support efforts in mathematics teaching. Bronfenbrenner's developmental ecology model was used as the theoretical framework for the design of the interview guide and result analysis. LÄS MER

  5. 20. The Usefulness of Auditory Aid in Reading Assignments for Dyslexic L2 English Learners in Secondary School

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Erik Vesterlund; Fatma Fejsal Odah; [2023]
    Nyckelord :Dyslexia; Auditory aid; Independent readers; Helping tools;

    Sammanfattning : In a democratic school system, all students should be included regardless of their individual differences. However, dyslexic students run the risk of being left behind in the process of becoming an independent reader. LÄS MER