Sökning: "Standardized approaches"

Visar resultat 6 - 10 av 102 uppsatser innehållade orden Standardized approaches.

  1. 6. Assessing ESG Reporting Practices in Swedish Banks: Approaches, and Barriers.

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Josef Andehaymanot; Jonas Höggren; Nicholas Malki; [2023]
    Nyckelord :Sustainability reporting; transparency; accountability; disclosure barriers; stakeholder theory; corporate social responsibility; environment social governance.;

    Sammanfattning : Date: 2023-05-31 Level: Bachelor thesis in Business Administration, 15 credits Institution:School of Business, Society and Engineering, Mälardalen University Authors: Josef Andehaymanot (01/03/03) Jonas Höggren (99/03/05) Nicholas Malki (00/11/13) Title: Assessing ESG Reporting Practices in Swedish Banks: Approaches, and Barriers. Supervisor: Edward Gillmore Keywords: Sustainability reporting, transparency, accountability, disclosure barriers, stakeholder theory, corporate social responsibility, environment social governance. LÄS MER

  2. 7. Contextualizing Customer Feedback: A Research-through-Design Approach - Alternative Approaches and Dialogical Engagement in Survey Design

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Människa-datorinteraktion

    Författare :Rasmus Svensson; [2023]
    Nyckelord :Human-Computer Interaction; Research-through-Design RtD ; Digital Service Design; Enterprise Resource Planning ERP systems; Invoicing; Customer Experience CX ; Customer Satisfaction CS ; Contextualization; Dialogical Approach; Customer Journey; Survey design; Questionnaire design; Net Promoter Score NPS ; Customer Satisfaction Score CSAT ; Customer Effort Score CES ; Chatbot; Virtual Agent; Customer Support Agent; Design Guidelines; Double Diamond; User Experience UX ; User Interface UI ; Interaction Design ID ;

    Sammanfattning : Providing context behind customer feedback remains a challenge for company’s who rely on approaching Customer Experience (CX) through standardized Customer Satisfaction (CS) metrics like Net Promoter Score (NPS), Customer Satisfaction Score (CSAT), and Customer Effort Score (CES). Practical guidelines for monitoring CS throughout the customer journey are limited, creating a gap in academic research. LÄS MER

  3. 8. Effective shear stiffness of cross-laminated timber : Comparison between numerical and analytical approaches

    Master-uppsats, KTH/Bro- och stålbyggnad

    Författare :Therese Badrous; Las Muradi; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The increasing importance of sustainability has led to a focus on smart solutions for energy consumption and materials. Cross-laminated timber (CLT) has gained attention as a sustainable alternative in construction, offering high strength, stiffness, and dimensional stability. LÄS MER

  4. 9. En studie av projektledarens kommunikation i porduktutvecklingsprocessen

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Andreas Eurenius; Victoria Hjertberg; [2023]
    Nyckelord :communication; project management; project teams; methods; kommunikation; projektledare; projektteam; metod;

    Sammanfattning : Att vara projektledare inom ett produktutvecklingsföretag kräver effektiv kommunikation mellan projektledare och projektdeltagare. Kommunikation kan vara utmanande och olika kommunikationskanaler kan användas för att nå fram med budskap. LÄS MER

  5. 10. Uppgradering av inspelningslösning för strömmad video : Förbättring och utvärdering av videokvalitet för distansinspektion

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för data- och elektroteknik (2023-)

    Författare :Olof Manneby; [2023]
    Nyckelord :Video conference; open-source; structural similarity; bit rate; Videokonferens; öppen källkod; strukturella likheter; bithastighet;

    Sammanfattning : Projektet som beskrivs i denna rapport utgör modifieringen av videokonferensprogrammet Jitsi Meet, där öppen källkod tillåter anpassning av tjänsten för videoinspelning. Den mottagna videoströmmen som utgör samtalet mellan två deltagare skall sparas till disk, för att sedan möjliggöra för utredning och analys av sessionens videokvalitet. LÄS MER