Avancerad sökning

Hittade 3 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Strategiskt tvetydig strategi i offentlig sektor… eller? : En fallstudie om uttolkningen av Infokom-strategin 2016–2022

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Medier och kommunikation

    Författare :Joseph Edman; Lisa Söderberg; [2022]
    Nyckelord :Strategic Ambiguity; Strategic Corporate Communication; Public Sector; Strategizing; Sida; Strategisk tvetydighet;

    Sammanfattning : Since 2016 the external communication of the Swedish international development cooperation agencys (Sida) has been governed by the ‘Strategi för informations- och kommunikationsverksamhet, inklusive genom organisationer i det civila samhället, 2016–2022’. Government investigations have shown that the strategy leaves room for divergent interpretation due to abstract formulations and ambiguous objectives. LÄS MER

  2. 2. "Vi vill vara ett hållbart företag i ett hållbart samhälle." : En kvalitativ studie i hur klimatbelastande företag konstruerar hållbarhet.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Jenny Nilsson; Ida Vesterlund; [2017]
    Nyckelord :Sustainability communication; sustainability; discourse analysis; discourse theory; weak sustainability; strong sustainability; climate compromising hållbarhetskommunikation; hållbarhet; diskursanalys; diskursteori; svag hållbarhetsdiskurs; stark hållbarhetsdiskurs; klimatbelastande; Social Sciences;

    Sammanfattning : ”We want to be a sustainable company in a sustainable society.” A qualitative study of how climate comprimising companies construct sustainability. The aim of this study is to examine how companies in a climate compromising industry construct the concept of sustainability within its external communication. LÄS MER

  3. 3. Ett spel för galleriet

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Fabian Thomasson; Sandra Sjögren; [2014]
    Nyckelord :in-store communication; Experiences; Dramaturgi; Konsumentbeteende; Upplevelser; Butikskommunikation; consumer behavior; dramaturgy.; Social Sciences;

    Sammanfattning : Butikernas kommunikativa roll i samhället har förändrats. Med förändrade villkor inom handelsbranschen skapas nya förutsättningar för att leverera värde till kunder genom strategisk kommunikation. Upplevelseskapande som forskningsområde blir därför allt viktigare. LÄS MER