Sökning: "Strategy case studies"

Visar resultat 31 - 35 av 989 uppsatser innehållade orden Strategy case studies.

  1. 31. The influence of managers personal preferences on sport sponsorship in small-medium sized businesses : A qualitative case study of the effect on brand equity

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Hanna Hedin; Emma Salqvist; [2023]
    Nyckelord :Sport Sponsorship; Brand Strategy; Brand Equity; Managers’ roll; Biased Decisions; Sponsorship Objectives;

    Sammanfattning : Title: “The influence of managers personal preferences on sport sponsorship in small-medium sized businesses - A qualitative case study of the effect on brand equity” Date: 2023-05-23Level: Bachelor Thesis in International MarketingAuthors: Emma Salqvist & Hanna Hedin Supervisor: Olga Rauhut Kompaniets Examiner: Fawzi Halila Aim: This study aims to provide an analysis of how the managers’ personal preferences on sport sponsorship has an impact on the sponsoring company’s brand equity in small-medium sized companies. Methodology: The study has a qualitative research method with a deductive approach. LÄS MER

  2. 32. Hur skyddade Findus sitt varumärke under Hästköttskandalen? - En kvalitativ fallstudie om Findus krishantering

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Hannes Lindvert Elmefur; Philip Stoldt; Hugo Johannesson; [2023]
    Nyckelord :Varumärkeskriser; Krishantering; Krishanteringsstrategier; Varumärkeskapital; Förberedelser; Ansvar; Transparens; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Hur skyddade Findus sitt varumärke under Hästköttskandalen? - En kvalitativ fallstudie om Findus krishantering Nyckelord: Varumärkeskriser, Krishantering, Krishanteringsstrategier, Varumärkeskapital, Förberedelser, Ansvar, Transparens Problem: Varumärkeskriser uppstår idag oftare än någonsin tidigare. Risken för allvarliga konsekvenser ökar ifall den krisande organisationen är dåligt förberedd och krishanteringen är undermålig. LÄS MER

  3. 33. Komplement, ersättning eller bonus? : ett arbete om skol- och förskolegårdars samnyttjan med allmän parkmark

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)

    Författare :Anna Norrgren; [2023]
    Nyckelord :samnyttjan; samnyttjande; samverkan; skolgård; förskolegård; lekmiljö; barn; gestaltning;

    Sammanfattning : Samnyttjan mellan allmän parkmark och skol- eller förskolegård är ett fenomen som blivit vanligare i Sverige i takt med att konkurrensen om stadens marker har ökat. Med samnyttjan som strategi kan det bli enklare för skolor och förskolor att nyttja gröna ytor utanför skol- eller förskolegården. LÄS MER

  4. 34. Top-down cost assessment and market regulatory conditions affecting BESS feasibility in the Spanish framework : Exploring the viability of utility-scale stand-alone Battery Energy Storage Systems in Spain

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Pere Abelló Sunyer; [2023]
    Nyckelord :Battery Energy Storage Systems BESS ; Regulatory framework; Operational optimization; Economic viability;

    Sammanfattning : This thesis report provides a comprehensive analysis of the regulatory landscape governing Battery Energy Storage Systems (BESS) in Spain and offers insights into their operational optimization and economic viability. The study centers on a 40 MW BESS and explores three distinct case studies, each representing varying system durations (one, two, and four hours) and two different electricity price scenarios (2019 and 2022). LÄS MER

  5. 35. TikToks kraft att påverka : En analys av företags övertalningsstrategier på TikTok

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Moa Jonsson; Lina Lindberg; [2023]
    Nyckelord :Marknadsföring; marknadskommunikation; övertalningsstrategier; TikTok; virtuella gemenskaper; multimodal kritisk diskursanalys; retorisk analys.;

    Sammanfattning : The study aims to reveal companies' persuasion strategies on TikTok. TikTok has shown to be an effective marketing tool and today consumers feel like they often overspend their money on stuff they can't afford. This context birthed the idea to our study. LÄS MER