Sökning: "Sveriges Ekstrand"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Sveriges Ekstrand.

  1. 1. ”Alla” är välkomna hit : exkluderande design på stationstorgen i Hyllie och Rosengård

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Landscape Architecture, Planning and Management (from 130101)

    Författare :Anna Ekstrand; Thilde Brolin; [2023]
    Nyckelord :exkluderande design; stadsplanering; nyliberalism; postpolitik; Malmö; Rosengård; Hyllie;

    Sammanfattning : Tiggeriförbud och visitationszoner är frågor som allt oftare debatteras i dagens samhälle. Samtidigt som kontrollen över våra offentliga rum blir allt strängare betonas vikten av en levande stadsmiljö. LÄS MER

  2. 2. Elektrifieringen av personbilsflottan : En prognos över hur det ökade elbehovet påverkar Stockholms regionnät år 2030

    Master-uppsats, KTH/Hållbar utveckling, miljövetenskap och teknik

    Författare :Charlotte Ekstrand; [2021]
    Nyckelord :Capacity shortage; Controlled charging; Vehicle-to-grid; Uncontrolled charging; Load curve; Electric vehicles; Stockholm; Kapacitetsbrist; Kontrollerad laddning; Okontrollerad laddning; Lastkurva; Laddbara fordon; Stockholm;

    Sammanfattning : Transportsektorn står i dagsläget för cirka en tredjedel av alla växthusgasutsläpp inom Sverige. För att arbeta i linje med Parisavtalet har Sveriges riksdag därmed beslutat att dessa utsläpp ska minska med 70 procent fram till år 2030, relativt de nivåer som uppmättes år 2010. LÄS MER

  3. 3. Synden i Mölle, finns den kvar? - en fallstudie kring kulturarv, imageskapande och destinationsmarknadsföring

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Sara Zakariasson; Anjela Ekstrand; Jessica Jönsson; [2005]
    Nyckelord :kulturarv; imageskapande och destinationsmarknadsföring; Tourism; Turism; Market study; Marknadsanalys; Social Sciences; Business and Economics;

    Sammanfattning : Allt fler turister vill idag uppleva orörda destinationer och historiska kulturarv samt efterfrågar inte längre enbart iscensatta och konstruerade miljöer. Turistdestinationer måste därför utmärka sig genom sin marknadsföring för att vara attraktiva eftersom turister vill uppleva något utöver det vanliga. LÄS MER