Avancerad sökning

Hittade 3 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Arbetsnöjdhet genom employer branding : - En kvalitativ studie om personalomsättningens inverkan på de anställdas arbetsnöjdhet.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Gabriella Kalén; Linn Vikström; [2018]
    Nyckelord :Employer branding; job satisfaction; staff turnover; internal measurement system.; Employer branding; arbetsnöjdhet; personalomsättning; interna mätsystem.;

    Sammanfattning : Titel: Arbetsnöjdhet genom employer branding - En kvalitativ studie om personalomsättningens inverkan på de anställdas arbetsnöjdhet. Nivå: Examensarbete för kandidatexamen i företagsekonomi. Författare: Linn Wikström och Gabriella Kalén. Handledare: Jonas Molin och Lars-Johan Åge. LÄS MER

  2. 2. Utsatthetens mönster. En studie om ungdomars utsatthet för våld och stöld i Malmö

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för hälsa och samhälle (HS)

    Författare :Agnes Svensson; [2015]
    Nyckelord :Sociala band; Genus; Situationell handlingsteori; Stöld; Ungdomar; Utsatthet; Våld;

    Sammanfattning : Ungdomar rapporterar i en högre utsträckning än övriga befolkningen att de har blivit utsatta för brott. Trots detta bygger studier mestadels på att kartlägga vuxnas upplevelser av utsatthet. LÄS MER

  3. 3. Att vara ekologisk : En kvalitativ studie om hur konsumenter ser på ekologiska förpackningar

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Emmie Wikström; Westerlund Sara; [2014]
    Nyckelord :Packaging design; visual communication; organic; packaging communication; organic packaging design; packaging; Förpackningsdesign; visuell kommunikation; ekologi; förpackningskommunikation; ekologisk förpackningsdesign; förpackningar;

    Sammanfattning : Titel: Att vara ekologisk - En kvalitativ studie om hur konsumenter ser på ekologiska förpackningar. Författare: Sara Vesterlund och Emmie Wikström Kurs, termin och år: Kandidatuppsats 15 hp, HT 2014 Handledare: Kent Lövgren Antal ord i uppsatsen: 21 297 Problemformulering och syfte: Det är sedan tidigare konstaterat att förpackningens visuella utformning är ett viktigt marknadsförings- och positioneringsverktyg och används för att kommunicera varumärken. LÄS MER