Sökning: "Tittarsiffror"

Visar resultat 6 - 10 av 19 uppsatser innehållade ordet Tittarsiffror.

  1. 6. Utvecklingen av ett föråldrat medielandskap

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Andreas Bastin; Henrik Wibom; [2015]
    Nyckelord :Video-on-demand VoD ; Streaming; Diffusion of innovations; Video-on-demand VoD ; Streaming; Linjär-tv; Individualisering; Teknikutveckling; Diffusion of innovations; Unga Vuxna;

    Sammanfattning : Syfte: Vi vill ta reda på hur teknikutvecklingen relaterad till VoD påverkar beteendet hos unga vuxna och hur detta beteende förändrar tv-tittandet i denna målgrupp. Teori: Denna studie använder huvudsakligen två teorier för att undersöka problemet. LÄS MER

  2. 7. Forecasting on-demand video viewership ratingsusing neural networks

    Master-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)

    Författare :JENS ARVIDSSON; [2014]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Forecasting short-term viewership ratings for on-demand video is crucial for the online advertisement market because advertisement sales is done ahead of time, and errors in forecasting means either loss of profit opportunities or having to compensate advertisers for not upholding agreements. These forecasts can be made using an uncomplicated Seasonal Averaging method, which produces forecasts for the coming weeks using averaged hourly values from previous weeks (where the forecast for next Sunday is the average of the actual value from the last three Sundays). LÄS MER

  3. 8. Hylands tittare : Tv-tittarnas känslouttryck kring Lennart Hylands tv-program 1959-1983

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för etnologi

    Författare :Petter Bengtsson; [2014]
    Nyckelord :Etnologi; Television; Hyland; känslouttryck; telefonjourrapport; Cultural Sciences;

    Sammanfattning : Denna kandidatuppsats i etnologi handlar om hur tv-tittarnas känslouttryck kring tv-profilen Lennart Hylands program förändras under perioden 1959-1983. Det huvudsakliga källmaterialet är telefonjourrapporter (ett slags samtalsprotokoll) från Sveriges Radios Upplysningscentral, men i undersökningen inkluderas även Sveriges Radios publikundersökningar samt artiklar från Röster i Radio TV, Sveriges Radios veckotidning. LÄS MER

  4. 9. Drivande faktorer bakom Tv-tittandepå den svenska marknaden : En regressionsanalys utifrån definierade målgrupper

    Kandidat-uppsats, KTH/Matematisk statistik

    Författare :Sara Holmsäter; Anna Leijon; [2014]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Det här kandidatexamensarbetet utreder huruvida multipel linjär regressionsanalys går att tillämpa på TV-tittarhistorik för att avgöra vilka programdynamiska faktorer som bidrar till höga tittarsiffror. Datan som ligger till underlag för den här analysen kommer från Mediamätning i Skandinavien, MMS. LÄS MER

  5. 10. "Den kreativa skaparkraften"

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Sabina Jansson; Amina Korlat; [2013]
    Nyckelord :Formatanpassning; intuition; strategi; tv-format; varumärke; konsumtion; kultur. Format adaptation; strategy; brand; consumption; culture.; Social Sciences;

    Sammanfattning : I detta examensarbete för kandidatexamen i Strategisk kommunikation har vi gjort en studie med syftet att öka kunskapen inom och förståelsen för ämnet formaanpassning, genom att ta reda på hur svenska produktionsbolag och kanaler arbetat strategisk med anpassning av tv-format samt vilka faktorer som leder till att en formatanpassning genomförs. För att nå vårt syfte har vi undersökt hur de tre produktionerna Biggest Loser Sverige, Project Runway Sverige och Top Model Sverige arbetat strategiskt med formatanpassning. LÄS MER