Sökning: "Tittarsiffror"

Visar resultat 11 - 15 av 19 uppsatser innehållade ordet Tittarsiffror.

  1. 11. Wermland Forever? : En undersökning om hur Karlstads kommuns varumärkesidentitet avspeglas i Wermland Forever

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Leo Plöen; Helena Bränneby; [2013]
    Nyckelord :Karlstad; Karlstads kommun; Värmland; varumärke; image; TV; Wermland Forever;

    Sammanfattning : Titel: Wermland Forever? En undersökning om hur Karlstads kommuns varumärkesidentitet avspeglas i tv- serien Wermland Forever Syfte: Syftet med uppsatsen är att belysa hur en stads image kan påverkas av en enskild marknadsföringsåtgärd. I det här fallet sponsring av tv-serien Wermland Forever som efterföljdes av såväl tittarstorm som låga tittarsiffror. LÄS MER

  2. 12. Svensk dokumentärfilm 2006 till 2010 : Hur ekonomiska premisser avspeglas i dokumentärproduktionen

    Kandidat-uppsats, Institutionen för språk och litteratur, SOL

    Författare :Petter Ericsson; [2011]
    Nyckelord :Dokumentärfilm; Produktionsvillkor; Olof Hedling; regionala filmfonder; Nahid Persson; Erik Gandini; Maj Wechselmann; Joakim Jalin; Stefan Jarl; Mikel Cee Karlsson; Bananas; Fredik Gertten; Hästmannen; Videocracy; Folkets Bio; Svenska Filminstitutet; Filmavtalet; SVT; Biopublik; Tittarsiffror; Tematik; Internationell utblick; Personporträtt;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 13. Känsliga kvinnor & drivna män : En genusinriktad studie av Aftonbladets och TT Spektras Melodifestivalbevakning 2011

    Kandidat-uppsats, Institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMK)

    Författare :Rebecka Ljung; [2011]
    Nyckelord :genus; media; nöjesjournalistik; stereotyp; diskursanalys; Melodifestivalen 2011;

    Sammanfattning : Medier är i dag en stor informationskälla. Därmed är medierna också medskapare av verkligheten, inklusive genus - även kallat socialt kön. I denna uppsats analyserar jag 19 artiklar med bilder från Aftonbladet och TT Spektra. LÄS MER

  4. 14. Stay tuned! : TV-commercial avoidance in a multitasking environment

    Kandidat-uppsats, IHH, Företagsekonomi

    Författare :Seyamak Arkannia; Gabriella Lundgren; Åsa Stenberg; [2009]
    Nyckelord :Ethnography; media consumption; distractions; multitasking; TV commercials; Etnografi; mediekonsumtion; distraktioner; multitasking; TV reklam;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of the thesis is to, through an ethnographic case study, understand 20-25 year olds‘ multitasking habits when watching TV and to create a framework of the distractions identified for media consumption. Background: The changes in technology and the new possibilities of consuming media creates a need to understand how people in the ages of 20-25 consume media. LÄS MER

  5. 15. Ockultism i media : en jungiansk analys av ockultismens terapeutiska funktioner

    M1-uppsats, Ämnesavdelningen för kultur- och religionsvetenskap

    Författare :Johanna Hertzberg; [2009]
    Nyckelord :ockultism; spiritism; andetro; paranormal; medium; jungiansk psykologi; komplexteori; animus; skuggan;

    Sammanfattning : Jag har alltid haft ett intresse för att förstå olika aspekter inom religion och andlighet. Under senare år har jag även utvecklat ett intresse för att förstå så kallade ockulta fenomen. Denna uppsats tar sin utgångspunkt i TV4’s program Det Okända, 2009. LÄS MER