Sökning: "Tomas Källqvist"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden Tomas Källqvist.

  1. 1. Samspelet mellan Lean, kreativitet och innovation : en kvalitativ studie inom tjänstesektorn

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Rosa Karvinen; [2020]
    Nyckelord :Lean; Services; Implementation; Creativity; Innovation; Critical Success Factors; Lean; Tjänster; Implementering; Kreativitet; Innovation; Kritiska Framgångsfaktorer;

    Sammanfattning : Titel: Samspelet mellan Lean, kreativitet och innovation – en kvalitativ studie inom tjänstesektorn.  Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi  Författare: Rosa Karvinen Handledare: Tomas Källqvist och Per Vilhelmson Datum: Mars 2020 Syfte: Syftet är att öka förståelse för kritiska framgångsfaktorer vid implementeringen av Lean inom tjänstesektorn med fokus på att främja kreativitet och innovation. LÄS MER

  2. 2. Granskning av hållbarhetsredovisning : Granskares kunskap för att erhålla tillförlitlighet i granskningsprocessen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Sofia Eriksson; Pauline Ervenhag; [2019]
    Nyckelord :Sustainability Reporting; Accounting; Sustainability Assurance; Credibility; Auditors; Third Party Assurance; Auditors knowledge; Knowledge; Tacit Knowledge;

    Sammanfattning : Sammanfattning   Titel: Granskning av hållbarhetsredovisning - Granskares kunskap för att erhålla tillförlitlighet i granskningsprocessen   Nivå: Examensarbete på Grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi   Författare: Sofia Eriksson och Pauline Ervenhag   Handledare: Tomas Källqvist och Pär Vilhelmson   Datum: 2019 – Juni   Syfte: Enligt tidigare forskning tenderar granskare av hållbarhetsredovisning att sakna tillräckligt med kunskap och utbildning för att bedöma redovisningens tillförlitlighet. Hållbarhetsredovisning är en del av revisionen som anses vara en svår uppgift, och därför är kunskap inom detta område viktigt. LÄS MER

  3. 3. Best Practice inom Benchmarking : Hur små och medelstora företag använder förebilder och jämförelser

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Robert Eriksson; Evelina Skoglund; [2015]
    Nyckelord :Best practice; SME; benchmarking; strukturlöst; worst practice öppenhet;

    Sammanfattning : Titel: Best Practice inom Benchmarking; Hur små och medelstora företag använder förebilder och jämförelser Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi Författare: Robert Eriksson & Evelina Skoglund Handledare: Tomas Källqvist & Stig Sörling Datum: 2015 – januari.   Syfte: Enligt tidigare forskning existerar det en problematik för SME att använda konceptet benchmarking, de befintliga modeller och tillvägagångssätt är främst anpassade för större organisationer. LÄS MER

  4. 4. Externa ledamöter : Påverkan på struktur och process i styrelsearbete

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Simon Nyström; Lovedeep Singh; [2015]
    Nyckelord :Styrelsearbete; styrelse; struktur; process; extern ledamot;

    Sammanfattning : SAMANFATTNING Titel: Externa ledamöter – Påverkan på struktur och process i styrelsearbete Nivå: C-uppsats Författare: Lovedeep Singh och Simon Nyström Handledare: Tomas Källqvist och Stig Sörling Datum: 2015 – Juni Syfte: Syftet med denna studie är att belysa hur de externa ledamöterna påverkar strukturen och processen i styrelsearbetet. Metod: Studiens syfte har besvarats genom kvalitativ undersökningsmetod med abduktiv forskningsansats. LÄS MER

  5. 5. Sociala medier som verktyg för organisatoriskt lärande och verksamhetsstyrning

    Kandidat-uppsats, Akademin för utbildning och ekonomi

    Författare :Filip Fischer; David Chaaya; [2013]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Title: Social media as a tool for organizational learning Author: David Chaaya & Filip Fischer Supervisor: Stig Sörling & Tomas Källqvist Background: People have always used different ways of communicating. Communication has a vital role in organizations for control when management and employees are communicating and interacting with each other to spread individual learning. LÄS MER