Avancerad sökning

Hittade 3 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. International disputes and nation branding. Investigating Individual Attitudes, Attitude Changes, and Its Implications in the wake of the NATO dispute between Turkey and Sweden

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Oskar Eriksson; [2023-11-07]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This thesis investigates the interplay between attitudes and nation branding in the context of the NATO dispute between Sweden and Turkey, along with its subsequent events. The study employs a mixed-method approach, combining a pre-study and content analysis, with a quantitative survey and qualitative interviews that illustrates the nuances of the attitudes measured. LÄS MER

  2. 2. Synen på ZYN : En studie om hur gratisprover påverkar attityd och konsumentbeteende

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Simon Kristiansson; Erik Nobs-Lindau; [2020]
    Nyckelord :Tri-component attitude model; attityd; konsumentbeteende; kvantitativ metod; Swedish Match; ZYN; nikotinpåsar;

    Sammanfattning : I den här studien har Swedish Matchs marknadsföring av produktlinjen ZYN undersökts, med fokus på marknadsföring genom gratisprover. Då produktkategorin nikotinpåsar inte regleras av Lag (2018:2088) om tobak och liknande produkter har Swedish Match helt andra möjligheter att marknadsföra ZYN än företagets tobaksprodukter. LÄS MER

  3. 3. Decision-makers’ Attitudes and Behaviors Toward E-mail Marketing

    Magister-uppsats, IHH, Marketing and Logistics

    Författare :Martin Fredriksson; Martin Andersson; [2012]
    Nyckelord :E-mail; marketing; E-mail marketing; B2B; Attitudes; Behaviors; Decision-makers; Manufacturing industry; epost; e-post; marknadsföring; B2B; attityder; beteenden; beslutsfattare; tillverkningsindustrin;

    Sammanfattning : Background E-mail marketing is used to get consumers’ attention to one’s products, services, need, etc., and ultimately to get them to act in a specific way. LÄS MER