Sökning: "Upplevelseproduktion"

Visar resultat 1 - 5 av 28 uppsatser innehållade ordet Upplevelseproduktion.

  1. 1. Artificial Reverb vs. Real Recorded Reverb in the Back Channels in a 5.1 Surround Setup

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Medier ljudteknik och upplevelseproduktion och teater

    Författare :Adrian Emilsson; [2018]
    Nyckelord :Artificial Reverb; Reverb; comparison; surround; 5.1; realism; envelopment; preference; mushra; fukada; oct; acusticum;

    Sammanfattning : When recording music for surround audio engineers sometimes face limitations in time, ideal microphone positions or a noisy audience. If this cannot be dealt with at the location, artificial reverbs are often used in the mixing to “fill in the blanks”. In this study, three instruments were recorded separately with two 5. LÄS MER

  2. 2. Mastering Engineers, Loudness and Hyper-Compression : A survey about practises, application goals and ideas about how they impact quality

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Medier ljudteknik och upplevelseproduktion och teater

    Författare :Emil Aspegren; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The loudness wars have been a frequently debated topic in the audio industry. Earlier research has been done on the technical and perceptual effects of loudness and so called hyper- compression but little research has been done to investigate the opinions of the mastering engineers, those who are applying the processing. LÄS MER

  3. 3. En jämförelse av inspelningar gjorda med tidsskillnad och amplitudskillnadför lyssning i 5.1 i en hemmiljö

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Medier ljudteknik och upplevelseproduktion och teater

    Författare :Ingela Jönsson; [2018]
    Nyckelord :lyssning i 5.1; tidsskillnad; amplitudskillnad;

    Sammanfattning : Denna uppsats jämför vilken av två olika inspelningar som är att föredra då konsumenten lyssnar på musik i sitt hem med en 5.1 konsumentanläggning. Inspelningarna som jämförs är gjorda med amplitud- och tidsskillnad. LÄS MER

  4. 4. The semiotics of artificial and natural reverberation in underground electronic club music : How DJs use performance space acoustics and reverberation to shape sound

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Medier ljudteknik och upplevelseproduktion och teater

    Författare :Behrang Mohammadi; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  5. 5. Which compound-earcon's attributes may improve a player's performance in a search-oriented gameplay: rhythm vs timbre?

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Medier ljudteknik och upplevelseproduktion och teater

    Författare :Anton Savvateev; [2018]
    Nyckelord :Audio in games; Sound design; Audio design; Game Audio design; Sound effects in games; Audio in games; Sound in games; Earcon; Earcons; Compound-earcons; Compound-earcon; Compound earcons; Compound earcon; Rhythm; Timbre; Search-oriented gameplay; Player s performance; Digital games; Computer games; SFX; Ljuddesign; Ljud i digitala spel; Compound earcons; Earcons;

    Sammanfattning : Earcons are commonly used by sound designers in order to support visual cues in a game andto make a gaming experience more enjoyable. This study covers two earcons’ attributes: rhythm and timbre. Rhythm and timbre attributes were chosen according to the earcon sounddesign guidelines from the previous studies. LÄS MER