Sökning: "Value Creation and Value Delivery."

Visar resultat 1 - 5 av 72 uppsatser innehållade orden Value Creation and Value Delivery..

  1. 1. Digitalization and Electrification´s Transformational Impact on the Automotive Mobility Industry - A multiple case study on the Swedish automotive mobility industry facing changing business models, challenges, and future opportunities

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Max Guron; [2023-07-19]
    Nyckelord :Digitalization; Electrification; Business model; Business model framework; Business model innovation; Technological Change; Industrial Change; Disruptive technology; Automotive Mobility; Automotive Industry; Mobility services; Car-sharing; Automotive manufacturers; Car-sharing providers; ride-hailing providers;

    Sammanfattning : The automotive mobility industry, including car manufactures, car-sharing, and ride-hailing companies, is experiencing technological change through electrification and digitalization. These two trends can potentially disrupt the whole industry through, i.e. LÄS MER

  2. 2. Ett intressentperspektiv på slow fashion-affärsmodellen : En multipel fallstudie om långsam konsumtion i modebranschen

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Industriell ekonomi

    Författare :Agnes Andersson; Louise Forsgren; [2023]
    Nyckelord :slow fashion; business models; slow fashion business model; sustainable business models; slow consumption; fashion industry; slow fashion; affärsmodeller; slow fashion-affärsmodellen; hållbara affärsmodeller; långsam konsumtion; modebranschen;

    Sammanfattning : Som en reaktion mot fast fashion-rörelsen och de oansvariga konsumtionsmönster som den medför har slow fashion uppstått som ett mer hållbart alternativ i modebranschen. Slow fashion beskrivs ofta som mode av hög kvalitet med en tidlös design vars syfte är att sakta ner flödena och minska konsumtionen. LÄS MER

  3. 3. SaaS-baserade affärsmodeller : Utvecklingen av en SaaS-baserad affärsmodell och dess fundamentala komponenter

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Författare :Maryam Kamil; Isak Nordenback; [2023]
    Nyckelord :SaaS; Software as a Service; Business models; Cloud services; Cloud-based business models; Servitization; Digital servitization; Business model innovation; Business model maturity; Business model development; SaaS; Software as a Service; affärsmodeller; molntjänster; molnbaserade affärsmodeller; tjänstefiering; digital tjänstefiering; affärsmodellsinnovation; affärsmodellers mognad; affärsmodellsutveckling;

    Sammanfattning : Digital teknik används alltmer av företag för att utveckla sina erbjudanden, och framstegen inom området har haft en betydande inverkan på att företag omprövar och förändrar sina affärsmodeller. En viktig teknologi inom detta område är molntjänster (eng. LÄS MER

  4. 4. From Growth to Profitability. A multiple case study on business model innovation among tech startups to meet changed investor preferences during an economic downturn.

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledning

    Författare :Klas Andersson; Marcus Josefsson; [2023]
    Nyckelord :Business Model Innovation; Dynamic Capabilities; Investor Preferences; Profitability; Tech Startups;

    Sammanfattning : Investors are fundamental stakeholders for most companies, particularly tech startups, as they often depend on external financing. With an economic downturn and increased interest rates during 2022, tech startups were significantly impacted by the dramatic shift in investor preferences from growth to profitability. LÄS MER

  5. 5. Born Digitals internationalization - the challenges and success factors from a business model perspective

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Alva Beckman; Caroline Claesson; [2023]
    Nyckelord :Born Digitals; Internationalization; Value Capturing; Value Delivery; Value Creation;

    Sammanfattning : The new phenomena, Born Digitals, is rapidly growing in the international business landscape. However, academics are still lacking knowledge about what success factors and challenges these firms may face during an international expansion. LÄS MER