Sökning: "Wallander"
Visar resultat 21 - 25 av 79 uppsatser innehållade ordet Wallander.
21. Why do we purchase from e-retailers? : An explanatory study of the e-loyalty antecedents impact on consumers purchase intentions on the e-commerce market.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Background: The e-commerce market has developed and it has become the new marketplace for current manufacturing and service industries. Customers’ behavior on the e-commerce market are changing with this Internet development and the competition is increasing. LÄS MER
22. Platsens roll i filmen : En flerfallsstudie om destinationsvarumärken inom filmturism
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)Sammanfattning : Syfte och Forskningsfråga Följande flerfallsstudie behandlar relationen mellan fenomenet filmturism och destinationsvarumärken. Utifrån fenomenet ställer studien frågan vilka förutsättningar film skapar för uppbyggnad av destinationsvarumärken. LÄS MER
23. Observing phase changes in real time on ultrathin Iron oxide surfaces
Master-uppsats, Lunds universitet/Synkrotronljusfysik; Lunds universitet/Fysiska institutionenSammanfattning : Studying catalysts under such non-equilibrium conditions is a step towards approaching more realistic reaction conditions for working catalysts. Reactivity during phase changes of ultra-thin FeO2 films grown on Pt(111) are studied in situ with Ambient Pressure X-ray Photo Emission Spectroscopy and Quadrupole Mass Spectrometry, while running the CO oxidation reaction at 160°C and 0:6 mbar. LÄS MER
24. GET SMART; HOW MULTINATIONALS CAN USE SMART CONTRACTS TO GAIN A COMPETITIVE ADVANTAGE
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate SchoolSammanfattning : Innovation has become the primary driver of staying competitive in the modern economy. A company can do everything “right” and still end up losing their market leadership, or even fail and eventually disappear. LÄS MER
25. Mötesplatser i stadens offentliga rum : en undersökning om hur Stora torget i Uppsala fungerar som mötesplats
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Urban and Rural DevelopmentSammanfattning : Städer växer idag i snabbt takt och urbaniseringen ökar. Till följd av den ökande befolkningen i städerna ställs högre krav på de offentliga rummen. Stora torget i Uppsala är en viktig och central knutpunkt i staden, det sker ett stort flöde av människor och många vistas på platsen dagligen. LÄS MER