Sökning: "Word of Mouse"
Visar resultat 6 - 10 av 17 uppsatser innehållade orden Word of Mouse.
6. Från "Word of Mouth" till "Electronic Word of Mouth" En studie i hur begreppets innebörd förändras över tiden
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : .... LÄS MER
7. Modebloggares påverkan på unga kvinnors köpintention.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolanSammanfattning : Idag vet vi att läsandet och skrivandet av bloggar ökat markant de senaste åren, framför allt bland unga kvinnor. Vidare ser vi en ökad popularitet av modebloggar, där exponering av kläder och andra produkter, dagligen finns med bland inläggen för att inspirera läsarna. LÄS MER
8. Facebook – en plats för en ilsken mobb med ett meddelande att sprida : en textanalytisk undersökning av hur ett företag bemöter negativ kritik på Facebook
Kandidat-uppsats, Institutionen för kultur och lärandeSammanfattning : Sociala medier innebär både stora hot och möjligheter för de företag som väljer att använda detta som en kommunikationskanal. Sociala medier skapar en plats och ett tillfälle för företag att komma närmare kunderna och genom att göra detta kan företagens intäkter ökas, kostnaderna kan minska och kundkontakten kan bli mer effektiv. LÄS MER
9. Nu slipper jag fråga någon : En studie om hur man förklarar termer i en text utan att läsbarheten påverkas.
Kandidat-uppsats, Akademin för innovation, design och teknikSammanfattning : Ishockey är en av Sveriges populäraste sporter och engagerar många, både i och utanför rinken. Hockeyligan.se är Elitseriens officiella webbplats och erbjuder besökarna möjligheten att följa matcherna direkt från en dator via ett text flöde. I liveflödet förekommer många förkortningar som är svåra att förstå. LÄS MER
10. Företag på Facebook : Hur de sprider information och interagerar med sina medlemmar
Kandidat-uppsats, Institutionen för informatikSammanfattning : Social media on the Web has become more common over the last decade and in recent years it has grown immensely. The social media with the highest amount of members is Facebook, where not only private persons are found - companies started to establish their profiles on the network in 2006. LÄS MER