Avancerad sökning
Visar resultat 1 - 5 av 25 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
1. Experience database
Master-uppsats, IT-universitetet i Göteborg/Tillämpad informationsteknologiSammanfattning : In today's enterprises, information is exchanged faster than ever before. Companies can gain a competitive advantage by implementing new IT tools, making their organization more efficient. This thesis focus on developing a tool to facilitate the exchange of experiences inside the enterprise QRTECH AB situated in G oteborg, Sweden. LÄS MER
2. Webbdesign för smartphones : hur man anpassar ett befintligt webbaserat system
Kandidat-uppsats, Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : With the new generation of smartphones the boundaries for what is a mobile phone and whatis a computer becomes more subtle. 2009 the shipment of smartphones with touchscreen morethan double the 2008 figure and the total amount of smartphones is now over 10 % of the totalworldwide shipments of mobile phones. LÄS MER
3. Webbplats med WordPress CMS
M1-uppsats, Institutionen för datavetenskap, fysik och matematik, DFMSammanfattning : Denna rapport beskriver utvecklingen av en webbplats till företaget JR Webbstudio. JR Webbstudio kommer att starta sommaren 2010 och är därför i behov av en webbsida för marknadsföring och information. Webbplatsen har byggts på cms-systemet Wordpress. Från början var wordpress ett system dedikerat för bloggar. LÄS MER
4. Framtagning av webbcommunity : En fallstudie med fokus på Extreme Programming
M1-uppsats, Institutionen för datavetenskapSammanfattning : Denna rapport är en fallstudie som återspeglar framtagandet av en webbplats åt det norska Diabetesforbundet. Webbplatsen är ett community där personer skapar användarkonton och interagerar med varandra med hjälp av ett antal funktioner som finns att tillgå. LÄS MER
5. Seostik : Sökmotorstatistik som säljstöd
M1-uppsats, Institutionen för datavetenskap, fysik och matematik, DFMSammanfattning : Examensarbetet Seostik, sökmotorstatistik som säljstöd, genomfördes, på uppdrag av ClearSense AB i Kalmar. Syftet var att utveckla en webbapplikation som ska underlätta försäljningen av webbtjänster åt företaget. ClearSense arbetar huvudsakligen med sökmotoroptimering och sökmarknadsföring. LÄS MER