Sökning: "affärssystem i klädföretag"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden affärssystem i klädföretag.

  1. 1. Affärssystem i klädföretag : En studie om klädföretagens krav på ett affärssystem och de problem som företagen upplever med systemen

    Kandidat-uppsats, Institutionen för informationsteknologi och medier

    Författare :Johanna Arnström; [2011]
    Nyckelord :Affärssystem; modebranschen; NAV; krav; klädföretag; problem;

    Sammanfattning : Affärssystem är idag mer aktuellt än någonsin. Behovet av snabbare och mer uppdaterad informationsdelning för att stödja integrationen i ett företag har visat sig vara en av de främsta anledningarna till att efterfrågan på affärssystem ökar. Ett affärssystem kan förbättra ett företags förmåga att känna av marknadsförändringar. LÄS MER

  2. 2. Hur kan affärssystemets potential utnyttjas i klädbranschen?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Henrik Hallerby; Martin Borgström; Maria Eriksson; Benny Karlsson; [2004]
    Nyckelord :affärssystem; klädbranschen; detaljhandel; branschanalys; Intentia; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Hur kan affärssystemets potential utnyttjas i klädbranschen? – en studie av svenska klädföretag Seminariedatum: 16 januari 2004 Ämne/kurs: FEK 581 Kandidatseminarium, 10p Författare: Martin Borgström, Maria Eriksson, Henrik Hallerby och Benny Karlsson Handledare: Per Magnus Andersson och Hans Månsson Företag: Intentia, Dressmann, H&M, KappAhl, Lindex och MQ Nyckelord: Affärssystem, klädbranschen, detaljhandel, branschanalys, affärsprocesser Syfte: Att undersöka hur affärssystemen i svenska klädesbranschen utnyttjas i dagsläget, samt diskutera hur den bättre kan utformas för denna bransch i framtiden. Metod: Fem fallstudier hos användare av affärssystem inom klädbranschen samt diskussion med en leverantör av affärssystem. LÄS MER