Sökning: "all and everyone"
Visar resultat 1 - 5 av 1239 uppsatser innehållade orden all and everyone.
1. Vardagsrasism i förskolan : En studie om hur vardagsrasism uttrycks i förskolemiljö
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för barndom, utbildning och samhälle (BUS)Sammanfattning : The purpose of this study is to examine how everyday racism is expressed in preschool by analyzing how teachers in preschool discuss “race” and ethnic discrimination that occurs in children's lives at preschool. The preschool must follow Lpfö 18 which gives teachers direction on how to work against racism and is obligated by law to base its operations on it (Skolverket, 2018). LÄS MER
2. Magic Tree - Development of a technology mediating multi-sensory musical instrument
Master-uppsats, Lunds universitet/InnovationSammanfattning : This thesis is part of the MISK-project, Musik, Interaktiv design, Sinnesstimulering och Kvalitet (Music, Interactive design, Sensory stimulation and Quality). The MISK-project is a collaborative project between Certec at LTH, Furuboda Folkhögskola and Eldorado Resurscenter, developing musical instruments for children and young adults with mental and physical disabilities. LÄS MER
3. Climate Change, Water Management, and Human Rights: : A Comparative Study of India and Somalia, and Prospects for Legal Frameworks
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för samhällsstudier (SS)Sammanfattning : Climate change is one of the most important issues in today's world. Its effect reaches beyond geographical borders and deeply connects to human welfare, rights, and possibilities. Climate change affects the climate and all other sectors of development in the world. LÄS MER
4. Fri lek för alla? : En kvalitativ studie om förskollärares resonemang och strategier gällande alla barns möjlighet till fri lektillsammans med andra barn
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för didaktik och lärares praktik (DLP)Sammanfattning : Syftet med föreliggande studie var att belysa förskollärares syn på förskolans uppdrag i förhållande till den fria leken. För att beskriva vad som kännetecknar förskollärares resonemang, strategier och erfarenheter i att stödja barn att komma in,delta och stanna kvar i leken med andra barn, genomfördes semistrukturerade intervjuer. LÄS MER
5. Finns det en förskola för alla? : Förskollärares uppfattningar av barn i behov av särskilt stöd och inkludering i förskolan
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Gävle/Avdelningen för utbildningsvetenskapSammanfattning : Syftet med föreliggande studie var att undersöka förskollärares uppfattningar av barn i behov av särskilt stöd, samt hur de beskriver sitt arbete för att inkludera alla barn i förskolan. Studien har utgått från ett relationellt-, ett kategoriskt och ett dilemmaperspektiv på specialpedagogik. LÄS MER