Sökning: "andersson lisa ekonomi"
Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade orden andersson lisa ekonomi.
1. Samband mellan oro över klimatet och hållbara köpintentioner : En kvantitativ undersökning som skildrar kvinnliga och manliga konsumenter
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Syftet med studien är att undersöka hur oro för klimatet påverkar konsumenters köpintentioner av återvunna kläder. På grund av pågående klimatförändringar måste populationen ändra sitt konsumtionsbeteende mot en mer miljömässigt hållbar strategi. LÄS MER
2. Attityder till miljömärkt och konventionell hudvård
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : I samband med att konsumtionen ökar blir svenskarna mer intresserade av miljöfrågor och många konsumenter övergår till produkter med mindre klimatpåverkan. Konsumenterna anseräven samtidigt att symbolisk konsumtion är viktigt och därmed ökar även intresset förmiljömärkt hudvård. LÄS MER
3. Påverkar ägarstrukturen sambandet mellan CSR och investeringseffektivitet? : En kvantitativ studie på 227 europeiska företag
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi; Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Corporate Social Responsibility (CSR) är en pågående diskussion inom företagsekonomisk forskning, likväl som investeringseffektivitet är intressant för företagens lönsamhet. Vi undersöker huruvida ägarstrukturen i företag påverkar sambandet mellan CSR och investeringseffektivitet. .. LÄS MER
4. En jämförelsestudie mellan batchtillverkning och enstycksflöde
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Rapporten utgår ifrån en fallstudie som utfördes på ett företag, Jensen Sweden AB, där syftet var att jämföra batchtillverkning med enstycksflöde genom att studera ett specifiktproduktionsflöde i processen. Materialflödet och materialförsörjningens påverkan på processen ingick också i studien. LÄS MER
5. Kommunikationen mellan produktutvecklande modeleverantörer och deras producenter
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Kommunikationen mellan en produktutvecklande modeleverantör och deras producenter är en pågående process. Kommunikation i allmänhet binder samman människor genom tal och skrift, men kan också vara en bidragande faktor till oenighet. Kommunikation i alla dess former används dagligen och är ett viktigt verktyg som måste fungera korrekt. LÄS MER