Sökning: "applikationer ”appar”"

Visar resultat 1 - 5 av 70 uppsatser innehållade orden applikationer ”appar”.

  1. 1. Frivilliga hjältar i fokus : En studie om civila insatspersoners användarupplevelse av applikationer och hur deras deltagande i räddningstjänstens arbete kan underlättas genom UX-design

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Anna Follin; [2023]
    Nyckelord :User Experience Design; UX; Reserch through Design; civila insatspersoner; CIP; användarupplevelse;

    Sammanfattning : Sedan 2012 har frivilliga sammhällsmedborgare fått utbildning via sin lokala räddningstjänst för att kunna åka på räddningsinsatser som en första insats innan räddningstjänsten hinner fram till platsen. Dessa frivilliga personer benämns som civila insatspersoner (CIP) och finns på ett 20-tal räddningstjänster runt om i Sverige, främst på landsbygden. LÄS MER

  2. 2. Digital app-design för rutinskapande vid psykisk ohälsa

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för teknik och estetik

    Författare :Izabella Silfverberg; Moa Romé; [2023]
    Nyckelord :UI-design; UX-design; usability; routine making; motivation; Cognitive Behavioral Therapy; CBT; UI-design; UX-design; rutin skapande; tillgänglighet; motivation; kognitiv beteendeterapi; KBT;

    Sammanfattning : Psykisk ohälsa är något som har stort inflytande på människors dagliga rutiner där de drabbade kan sakna motivationen för att hålla sig till sina vardagliga uppgifter. På marknaden finns det idag appar som ska motivera användare till att ta hjälp och skapa nya rutiner. LÄS MER

  3. 3. Comparing User Interface Design Implementation between Cross-Platform and Native Mobile Applications : FlutterFlow versus Jetpack Compose

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Adrian Jonsson Sjödin; Alexander Lundqvist; [2023]
    Nyckelord :Cross-Platform; Native; Mobile development; Low-code; Jetpack Compose; FlutterFlow; User interface; Cross-Platform; Native; Mobilutveckling; Low-code; Jetpack Compose; FlutterFlow; Användargränssnitt;

    Sammanfattning : Smartphones have become indispensable in modern life, largely due to the vast array of apps that aim to simplify and enrich our daily experiences. Given the vast number of apps available, it's crucial to have a unique and user-friendly UI to stand out from the crowd. LÄS MER

  4. 4. Performance Evaluation of Kotlin Multiplatform Mobile and Native iOS Development in Swift

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Anna Skantz; [2023]
    Nyckelord :Kotlin Multiplatform Mobile; Cross-platform; Native; iOS; Kotlin; Swift; Performance Evaluation; Benchmarking; Mobile; Garbage Collection; Kotlin Multiplatform Mobile; Plattformsoberoende; Native; iOS; Kotlin; Swift; Prestandautvärdering; Benchmarking; Mobil; Garbage Collection;

    Sammanfattning : Today's mobile development resides in the two main operating systems Android and iOS. It is popular to develop mobile applications individually for each respective platform, referred to as native development. To reduce additional costs, cross-platform solutions have emerged that enable shared development for both platforms. LÄS MER

  5. 5. Validation of mHealth Applications for Behaviour Change : A Mixed-Method Study

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Yingyuan Guo; [2022]
    Nyckelord :mHealth apps; behaviour change; validation; mixed-method; usability; app quality; mHealth-appar; beteendeförändring; validering; mixed-metod; användbarhet; appkvalitet;

    Sammanfattning : Context: The amount of Mobile Health (mHealth) applications to cultivate a healthy lifestyle or rehabilitate patients with physical or mental disabilities are increasingly available on app stores[1]. However, without a validation process, satisfactory results may not be obtained, especially for behaviour change apps. LÄS MER