Sökning: "arbetsblad"

Visar resultat 21 - 25 av 27 uppsatser innehållade ordet arbetsblad.

  1. 21. Att strukturera och beräkna matematiska uttryck : En studie om hur elever i årskurs 5 hanterar utvecklade aritmetiska uttryck

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Jönköping/Matematikdidaktik

    Författare :Josefine Jonsson; [2016]
    Nyckelord :mathematics; arithmetic expressions; structure; students; matematik; aritmetiska uttryck; struktur; elever;

    Sammanfattning : En del svårigheter som elever upplever i algebra kan bero på saknad förståelse av strukturen i matematiska uttryck. Struktur, i det här sammanhanget, syftar på hur en matematisk enhet består av delar, och hur dessa delar är relaterade till varandra. LÄS MER

  2. 22. Mindfulness vid psykos - en studie kring värdet av mindfulnessinriktad gruppbehandling vid psykossjukdom

    M1-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Tomas Berg; Anna Christensson; [2016]
    Nyckelord :mindfulness; psychotic disorders; group; psykossjukdomar; Medicine and Health Sciences;

    Sammanfattning : The aim of this study was to explore experiences of a group-based mindfulness intervention for patients with psychosis, changes in mindfulness and acceptance after this intervention and possible connections with practice between sessions. Earlier studies have shown promising results with mindfulness-based interventions for patients with psychosis. LÄS MER

  3. 23. "En läsande klass" : På vilka sätt stödjer materialet elevers läsförståelse?

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Ulrica Fältenhag; [2015]
    Nyckelord :läsförståelse; läsförståelsestrategier; läsförståelseundervisning; läsning; textsamtal.;

    Sammanfattning : Detta examensarbete studerar på vilka sätt ”En läsande klass” stödjer elevers läsförståelse. Arbetets syfte har varit att undersöka och analysera materialet utifrån litteratur och forskning för att utläsa hur elevernas läsförståelse stöds. LÄS MER

  4. 24. Förskoleklassens läromedel i matematik – vad som används och hur

    C-uppsats,

    Författare :Pia Wångdahl; [2011]
    Nyckelord :Matematik; läromedel; förskoleklass; arbetssätt;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att undersöka vad pedagoger i förskoleklass har för syn på läromedel i matematikoch vad de erbjuder barnen för variation av dessa läromedel.Huvudfråga: Min huvudfråga är vilka läromedel som används? De två tillkommande frågorna är, hur dessaläromedel används och vad eller vem avgör valet av läromedel i matematik i förskoleklass?Metod och material: Studien är genomförd i en kommun där pedagoger som arbetar i förskoleklass fick svarapå en enkät. LÄS MER

  5. 25. Parenteser i samband med prioriteringsregler : Hur de uppfattas och används av elever i årskurs 8

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :AnnaSara Karlsson; [2011]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Tidigare studier har beskrivit en stark koppling mellan aritmetik och algebra och flera av de svårigheter som elever har med algebra antas därför grunda sig i svårigheter i aritmetiken. En sådan svårighet är parenteser och forskning har funnit att elever har en statisk syn på dessa då de endast ser den som en signal på vad som ska beräknas först i ett tal. LÄS MER