Sökning: "as-i"
Visar resultat 31 - 35 av 477 uppsatser innehållade ordet as-i.
31. Resolution Without Revolution: Green Capitalism, Ecological Management, and the Carbon Dioxide Removal Industry in the United States
Master-uppsats, Lunds universitet/Humanekologi; Lunds universitet/Kulturgeografi och ekonomisk geografi; Lunds universitet/Institutionen för kulturgeografi och ekonomisk geografiSammanfattning : Carbon dioxide removal (CDR) is quickly moving from mere imagination to material reality. As I write, billions of dollars are flowing into this nascent industry from government, philanthropy, and venture capital; this thesis thus attempts to grasp history as it flies. LÄS MER
32. Naturum Landfjärden
Kandidat-uppsats, KTH/ArkitekturSammanfattning : I mitt projekt hamnar fokuset väldigt snabbt på naturen och hur underbar naturen kan vara. Jag ville skapa en härlig miljö i naturreservatet som ska användas och nyttjas på ett ansvarsfullt sätt. I nuläget finns det inte mycket alls i detta naturreservat i landfjärden, Nynäshamn, vilket jag ville ändra på. LÄS MER
33. Den könsrelaterade diskrepansen i operasångares försörjningsmöjligheter
Master-uppsats, Lunds universitet/Musikhögskolan i MalmöSammanfattning : Det första av mina två syften var att undersöka huruvida det finns en könsrelaterad diskrepans gällande operasångares försörjningsmöjligheter. Jag samlade in empiri om antalet arbetstillfällen per röstfack och könsfördelningen vid operautbildningar, samt genomförde en enkätundersökning om hur tidigare studenter vid Sveriges operahögskolor försörjer sig. LÄS MER
34. Etik i klimatförändringens tid - en jämförelse mellan den antika dygdeetiken och vår samtida ekofilosofiska diskurs
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för litteratur, idéhistoria och religionSammanfattning : Climate changes is a real threat against a prosperous planet. According to reports from The Intergovernmental Panel on Climate Change (IPCC) is it now urgent to change direction concerning carbon dioxide emissions, overconsumption and overexploitation of nature. LÄS MER
35. Using Frankenstein to promote democratic valueswhen teaching English 7 and Social science 3 : A study on how teachers can use Frankenstein as teaching material topromote the democratic values and critical thinking
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : This study will be potentially beneficial to teachers as it guides them on how they can work with important but often neglected aspects of the curricula by using the book Frankenstein, or, The Modern Prometheus by Mary Shelley. My thesis statement is that goals from the core contents of English 7 and Social science 3 syllabuses are intertwined and have a connection to democratic values and, as I demonstrate in the analysis that follows, can be taught in connection by using Content and Language Integrated Learning (CLIL) as a method and Frankenstein as the content from which this collaboration can be created. LÄS MER