Sökning: "asien framtiden"
Visar resultat 11 - 15 av 21 uppsatser innehållade orden asien framtiden.
11. Kontinuerliga stoftmätningar på sodapannor
M1-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad fysik och elektronikSammanfattning : Domsjö är ett bioraffinaderi som av förnybar råvara från skogen tillverkar produkter och energi. Förutom specialcellulosa tillverkas lignin och bioetanol. Deras unika process ger dem även möjlighet att producera allt fler kompletterande produkter såsom kolsyra, energi, biogas mm. LÄS MER
12. Resistent tuberkulos : en zoonos bortom kontroll?
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Biomedical Sciences and Veterinary Public HealthSammanfattning : Omkring en tredjedel av världens befolkning tros vara bärare av tuberkulosbakterier och under 2012 beräknas 1,3 miljoner människor ha mist livet i sviterna av sjukdomen. Det gör tuberkulos till den infektionssjukdom som, näst efter AIDS, orsakar flest dödsfall bland människor. LÄS MER
13. Advanced Oxidation Processes for removal of COD from pulp and paper mill effluents : A Technical, Economical and Environmental Evaluation
Master-uppsats, KTH/Industriell ekologiSammanfattning : In Sweden, the dominating source for emissions of degradable organic substances to water is the pulp and paper industry. The organic substances increase oxygen consumption in the recipient which subsequently threatens aquatic species. LÄS MER
14. Från tanke till handling - vad hindrar turisten? : En kvantitativ studie om turisters upplevda värde av miljöcertifierade hotell i Thailand
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, FöretagsekonomiSammanfattning : Turismen är en snabbt växande industri vilken har kommit att bli en viktig källa för ekonomisk tillväxt och socioekonomisk utveckling i många utvecklingsländer. Ett land som upplevt stora fördelar av turismen är Thailand, som idag är en av de populäraste destinationerna i Asien. LÄS MER
15. Det första intrycket gör allt : Webbdesign på användarens villkor
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolanSammanfattning : Konsumenters beteende har förändrats och i dag är det helt normalt att handla varor via Internet. Den totala e-handeln ökat för varje år som gått sedan försäljning via internet kom igång på allvar i början av förra decenniet. LÄS MER