Sökning: "attityder internet"

Visar resultat 16 - 20 av 214 uppsatser innehållade orden attityder internet.

  1. 16. Upplevelsen av e-handelns hittbarhet : En kvalitativ studie om global och lokal navigation avseende UX och hittbarhet

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Sara Berggren; Beatrice Tham; [2022]
    Nyckelord :Navigation; UX; Findability; E-commerce; Information Foraging; Navigation; Användarupplevelse UX ; Hittbarhet; E-handel; Informationssökning;

    Sammanfattning : Detaljhandeln har under en längre tid gjort en förflyttning från fysiska butiker till internetbaserad handel, så kallad e-handel. Sedan år 2020 har e-handeln ökat med 60 procent som följd av coronapandemin. LÄS MER

  2. 17. INDIVIDANPASSAD ELLER ÖVERVAKAD? : En kvantitativ studie om olika generationers attityder gentemot individanpassad marknadsföring.

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Nils Eriksson; Robin Gissler; [2022]
    Nyckelord :Individanpassad marknadsföring; personlig integritet; Attityd; Generation X; Generation Z.;

    Sammanfattning : Date:                       2022-01-12   Level:                      Bachelor thesis in Business Administration, 15 cr    Institution:           School of Business, Society and Engineering, Mälardalen University    Authors:                Eriksson Nils, 95/11/20               Gissler Robin, 93/09/27                           Title:                       Personalized or monitored?                                  A quantitative study regarding different generations’ attitudes towards  personalized marketing.   Tutor:                     Ulf Andersson    Keywords:             Personalized Marketing, Personal integrity, Attitude, Generation X & Z   Research questions:              RQ1:   In which aspects does the attitude towards personalized marketing                                           differ between consumers in Generation X and Generation Z?                                     RQ2:  How does the attitudes of consumers within Generation X and Generation Z affect their consumption of products from companies using personalized marketing?     Purpose:                The purpose of this paper is to explore whether the attitude towards personalized marketing differs between Generation X and Generation Z. LÄS MER

  3. 18. Faktorer som påverkar svenska konsumenters köp av begagnade möbler på internet : en kvantitativ studie

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Isak Klerck; Oliver Perttunen; [2022]
    Nyckelord :buying behavior; purchase decision; second-hand furniture; C2C market; attitudes; buying process; köpbeteende; köpbeslut; begagnade möbler; C2C-marknaden; attityder; köpprocessen;

    Sammanfattning : Purchasing second-hand products on the internet has become more common among private persons. The increase of internet usage among the population in combination with an increased demand for second-hand products results in the online-based C2C market (consumer-to-consumer market) becoming an even more interesting field to study within. LÄS MER

  4. 19. Internets effekt på attityder i den digitala demokratin Taiwan : En kvantitativ studie om sambandet mellan internetanvändning och tillfredsställelse med demokrati och staten

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :August Mether; [2022]
    Nyckelord :internet;

    Sammanfattning : This cross-sectional study investigates the relationship between internet usage and attitudes. More specifically, if there is a positive correlation between usage of the internet and satisfaction with democracy and the government for Taiwanees citizens. LÄS MER

  5. 20. Den paradoxala kakan – En kvantitativ studie om Privacy Paradox avseende svenskars cookiehantering

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Irma Björkqvist; Ellen Duberg; [2022]
    Nyckelord :Privacy Paradox; Cookies; Cookiehantering; Privacy Calculus Model; Protection Motivation Theory; Science General;

    Sammanfattning : Privacy Paradox är en teori som beskriver diskrepansen mellan attityder och beteende på internet när det gäller integritetsfrågor. Cookies är något som de flesta internetanvändare har stött på någon gång. Vissa kan tycka att dessa är användbara, medan andra kan tycka att de är irriterande. LÄS MER