Sökning: "attityder internet"
Visar resultat 16 - 20 av 214 uppsatser innehållade orden attityder internet.
16. Upplevelsen av e-handelns hittbarhet : En kvalitativ studie om global och lokal navigation avseende UX och hittbarhet
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)Sammanfattning : Detaljhandeln har under en längre tid gjort en förflyttning från fysiska butiker till internetbaserad handel, så kallad e-handel. Sedan år 2020 har e-handeln ökat med 60 procent som följd av coronapandemin. LÄS MER
17. INDIVIDANPASSAD ELLER ÖVERVAKAD? : En kvantitativ studie om olika generationers attityder gentemot individanpassad marknadsföring.
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Date: 2022-01-12 Level: Bachelor thesis in Business Administration, 15 cr Institution: School of Business, Society and Engineering, Mälardalen University Authors: Eriksson Nils, 95/11/20 Gissler Robin, 93/09/27 Title: Personalized or monitored? A quantitative study regarding different generations’ attitudes towards personalized marketing. Tutor: Ulf Andersson Keywords: Personalized Marketing, Personal integrity, Attitude, Generation X & Z Research questions: RQ1: In which aspects does the attitude towards personalized marketing differ between consumers in Generation X and Generation Z? RQ2: How does the attitudes of consumers within Generation X and Generation Z affect their consumption of products from companies using personalized marketing? Purpose: The purpose of this paper is to explore whether the attitude towards personalized marketing differs between Generation X and Generation Z. LÄS MER
18. Faktorer som påverkar svenska konsumenters köp av begagnade möbler på internet : en kvantitativ studie
Magister-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)Sammanfattning : Purchasing second-hand products on the internet has become more common among private persons. The increase of internet usage among the population in combination with an increased demand for second-hand products results in the online-based C2C market (consumer-to-consumer market) becoming an even more interesting field to study within. LÄS MER
19. Internets effekt på attityder i den digitala demokratin Taiwan : En kvantitativ studie om sambandet mellan internetanvändning och tillfredsställelse med demokrati och staten
Master-uppsats, Uppsala universitet/Statsvetenskapliga institutionenSammanfattning : This cross-sectional study investigates the relationship between internet usage and attitudes. More specifically, if there is a positive correlation between usage of the internet and satisfaction with democracy and the government for Taiwanees citizens. LÄS MER
20. Den paradoxala kakan – En kvantitativ studie om Privacy Paradox avseende svenskars cookiehantering
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för informatikSammanfattning : Privacy Paradox är en teori som beskriver diskrepansen mellan attityder och beteende på internet när det gäller integritetsfrågor. Cookies är något som de flesta internetanvändare har stött på någon gång. Vissa kan tycka att dessa är användbara, medan andra kan tycka att de är irriterande. LÄS MER