Sökning: "attribution theory."

Visar resultat 21 - 25 av 92 uppsatser innehållade orden attribution theory..

  1. 21. Främling i mitt egna land : En kvalitativ studie om identitetsskapandet hos andra generationens invandrare

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för socialt arbete (SA)

    Författare :Hedil Kazem; Cucovic Maida; [2021]
    Nyckelord :Attributiontheory; Belonging; Cultural identity; Ethnic identity; Globalization; Second generation immigrants; Andra generationens invandrare; Attributionsteorin; Etnisk identitet; Globalisering; Kulturell identitet; Tillhörighet;

    Sammanfattning : Socialt arbete inkluderar ofta individer som på något sätt lever utanför det normativa samhället. Fall som berör perosner med utländsk bakgrund kan ofta missförstås eftersom den Eurocentriska ideologin inte alltid är rådande för alla. LÄS MER

  2. 22. Glöm Allt Du Lärt Dig Förut : En Religionpsykologisk studie om förändrade upplevda Gudsrelationer och det psykiska välmåendet bland före detta sektmedlemmar

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Teologiska institutionen

    Författare :Amos Rova; [2021]
    Nyckelord :Religion; sects; attribution theory; groups; thematic analysis; Social Psychology;

    Sammanfattning : The idea of sects has been something observed from a distance, which creates a mystery regarding what occurs in these selective religious groups. In today's media cults is often depicted as mystic groups, but is that a correct portrayal of cults, or is in fact misleading? The purpose of this thesis is to create an overview regarding the mental health by former sect members by the usage of Heider Fritz interpretation of attribution theory. LÄS MER

  3. 23. VD-ord under pandemin

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Hannes Rundgren; Daniel Johnsson; Jasper Florian van Rijn; [2021]
    Nyckelord :Attribution theory; Covid-19 pandemin; Impression Management; Resultatutveckling; Vd-ord; Business and Economics;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 24. Hur gröna är gröna initiativ, egentligen? : En studie om den hållbarhetsrelaterade marknadsföringens inverkan på kritiska antikonsumenter

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Laila Hanna Amsso; Jad Merhebi; Kristian Kocevski; [2021]
    Nyckelord :Green marketing; Green demarketing; CSR; Motives; Consumption; Nonconsumption; Perception; Association; Circularity; Skepticism; Green marketing; Green demarketing; CSR; Motiv; Konsumtion; Antikonsumtion; Perception; Association; Cirkularitet; Skepticism;

    Sammanfattning : Allt fler företag börjar engagera sig i viktiga miljöfrågor till följd av den allvarliga klimatkrisen och pandemin har varit en bidragande faktor till detta uppvaknande. Det här är något som är synbart i företags olika marknadsföringskampanjer. LÄS MER

  5. 25. All makt åt Tegnell - Vår befriare och förgörare

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Samuel Liljegren; Annika Mannerfalk; Fanny Harmander; [2021]
    Nyckelord :Följare som konstruktörer av ledarskap; Anders Tegnell; Twitter; Kris och attribution Followers as constructors of leadership; crisis and attribution; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Examensarbetes titel “All makt åt Tegnell - vår befriare och förgörare” - en kvalitativ dokumentstudie om följares konstruktioner av Anders Tegnell på Twitter Handledare Nadja Sörgärde Fem nyckelord Följare som konstruktörer av ledarskap, Anders Tegnell, Twitter, Kris och Attribution Forskningsfråga Hur framställs Anders Tegnell på Twitter? Syfte Syftet med denna studie är att bidra till fältet Följare som konstruktörer av ledarskap. Vi ämnar göra detta genom att analysera framställningen av Anders Tegnell på Twitter under covid-19 pandemins första sex månader. LÄS MER