Sökning: "autoetnografi som metod"

Visar resultat 11 - 14 av 14 uppsatser innehållade orden autoetnografi som metod.

  1. 11. Feministisk ilska. En undersökning om ilska och feministiskt medvetande med vänskap som metod.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kulturvetenskaper

    Författare :Signe Normark; [2016-04-05]
    Nyckelord :feminism; ilska; känslor; medvetande; vänskap; autoetnografi;

    Sammanfattning : Med autoetnografi som metod och vänskap som metod undersöker författaren hur feminism och ilska förhöll sig till varandra under tonårstiden då feministiska teorier kom till medvetandet i början av 2000-talet. Med utgångspunkt från Sara Ahmeds teorier om känslor och feministiskt medvetande besvaras frågor om hur den feministiska ilskan förändras med tid och hur den så kallade självhjälpskulturen skapar nya förhållningssätt inom det feministiska medvetandet. LÄS MER

  2. 12. Onstage/offstage : - om avvikande och normbrytande.

    M1-uppsats, Konstfack/Institutionen för Bildpedagogik (BI)

    Författare :Josefhine Olsson Forsström; [2014]
    Nyckelord :representation; Erving Goffman; onstage; offstage; tillhörighet; normer; dramaturgiskt perspektiv; autoetnografi; sociala medier.;

    Sammanfattning : Den här uppsatsen tar avstamp i en personlig erfarenhet av när representationen på sociala medier orsakat konsekvenser i den fysiska världen. Uppsatsen undersöker, genom en autoetnografisk metod, processer för normerande tillhörighet inom speciella diskurser. LÄS MER

  3. 13. Vem är/blir civilekonomen? : En studie om civilekonomernas identitetskapandeprocess.

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Ola Grändås; Simon Lundmark; [2014]
    Nyckelord :Identity; Social identity; Profession; Significant Other; Auto ethnography; Identitet; Social identitet; Profession; Significant Other; Autoetnografi;

    Sammanfattning : Bakgrund: Inspirationen till denna studie uppkom av författarnas intresse kring identiteter och deras intresse för skapelseprocessen kring deras egna identiteter. Frågan som uppkom i samband med starten för studien var vilka vi själva har utvecklas till som blivande civilekonomer och vilka faktorer som hade påverkat oss. LÄS MER

  4. 14. Makt, beslut och kreativa processer : om byråverksamheten och kunden

    Magister-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Jenny Axelsson; Nicklas Remmegård; [2012]
    Nyckelord :Agency activities; creativity; power; decisions making; process; creative capital; Byråverksamhet; kreativitet; makt; beslutsfattande; process; kreativt kapital;

    Sammanfattning : Syfte: Att nå förståelse för relationen mellan en byrå och en kund genom att analysera föreställningen om marknadsföring och reklam som något kreativt, samt beslutsfattande och makt i den kreativa processen. Frågeställningar: Vilken roll spelar föreställningen om marknadsföring och reklam som något kreativt i relationen mellan marknadsavdelning och reklambyrå, framförallt gällande beslut fattade i kreativa processer? Vari ligger makten över de kreativa besluten, och hur gestaltas den? Metod: Kvalitativ, tolkande metod baserad på intervjuer och autoetnografi Slutsats: Vi har funnit att föreställningen om reklambyråer som kreativa spelar stor roll i relation till kunden. LÄS MER