Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 92 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. KOMMODIFIERING AV KROPPSAKTIVISMEN. En kvantitativ och etnografisk innehållsanalys av svenska kroppsaktivsters innehåll på Instagram

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Clara Nicklasson; [2024-03-04]
    Nyckelord :Kommodifiering; kroppsaktivism; influencers; influencer marketing; Instagram; postfeminism; nyliberalism;

    Sammanfattning : Throughout the history, women have been exposed to and affected by normative ideals concerning their appearance and body-size. As an opposition to this, certain political movements have evolved and grown, like body- and fat activism, to challenge the current destructive ideals. LÄS MER

  2. 2. Coverage increase in a plant-based BB cream formulation with natural pigments

    Master-uppsats, KTH/Kemi

    Författare :Leelou Zoé Billot; [2024]
    Nyckelord :BB cream; Coffee; Coverage; Formulation; KAFFAGE®; BB cream; kaffe; täckning; formulering; KAFFAGE®;

    Sammanfattning : Kaffe Bueno, ett bioteknologiskt start-up-företag dedikerat till framsteg inom naturliga och gröna produkter, fokuserar på att utnyttja den outnyttjade potentialen hos kaffebiprodukter genom grön kemi och bioteknik. Då endast 1% av kaffet används för bryggning, extraherar företaget lösliga och olösliga produkter genom en uppdelning mellan ett oljeutvinning och ett efterföljande vattenuttag, vilket bidrar till att sänka CO2-utsläppen per värde och en cirkulär ekonomi. LÄS MER

  3. 3. To whom do we listen, and why? : An exploratory study into how young adult consumers experience TikTok electronic word-of-mouth product recommendations

    Magister-uppsats,

    Författare :Clara Dahlgren; Leon Enshagen; [2023]
    Nyckelord :TikTok; eWOM; Consumer Purchase Behaviour; Algorithmic Virality; Social Media;

    Sammanfattning : Background: Over time, social media platforms have become a part of people’s daily lives. Social media allows consumers to share thoughts, ideas, and experiences with other consumers, and eWOM evolved. LÄS MER

  4. 4. The Development and Testing of Low-Cost Heat Transfer Enhancements for Solar Dryers

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för energivetenskaper

    Författare :Hoda Mahmoodi; [2023]
    Nyckelord :Solar dryer; Bhutan; Drying rate; Solar absorber; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : In the mountainous regions of Bhutan and Nepal, post-harvest losses cause significant challenges for producers. Open air sun drying is usually used by farmers to preserve their produce. There are many disadvantages to this method. LÄS MER

  5. 5. CSR EMBEDDED IN THE CORPORATE DNA : A QUALITATIVE CASE STUDY OF CSR-BRANDING AND SUSTAINABILITY REPORTING WITHIN A NORDIC MULTI-BRAND ORGANIZATION IN THE BEAUTY INDUSTRY

    Magister-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Emelie Rantatalo; Linda Jonsson; [2023]
    Nyckelord :corporate social responsibility; corporate branding; CSR- branding; sustainability reporting; stakeholders;

    Sammanfattning : CSR-branding has gained recognition and promotes organizations to incorporate CSRinitiatives into their branding strategies. Conversely, executing an effective CSR-brandingstrategy presents challenges such as aligning relevant initiatives with the corporate brand,assessing internal resources, and engaging external stakeholders. LÄS MER