Sökning: "behavioral data"

Visar resultat 6 - 10 av 744 uppsatser innehållade orden behavioral data.

  1. 6. Consumer’s intentions vs behaviors regarding sustainability: A Study performed in Sweden

    Magister-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Arjumand Akbar; Leen Khatib; [2024]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : The research examines the different factors that affect the consumer's purchase decisions regarding sustainable products, it investigates the factors that cause the gap between their intentions and actual action taken regarding sustainability. In addition, this research delves into the nuanced interplay of individual attitudes, social expectations, and environmental awareness. LÄS MER

  2. 7. Främjande av hållbar konsumtion inom den lokala klädbranschen i Eskilstuna : En kvantitativ studie om hur konsumenters attityder och köpvanor inom hållbar konsumtion påverkas av kännedom och engagemang i projektet "Handla Hållbart för Eskilstuna"

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Tilda Ekhamre; Elin Löfgren; Julia Vång; [2024]
    Nyckelord :Teorin om planerat beteende; köpintention; hållbarhet; miljöoro; attityder; cirkulär ekonomi;

    Sammanfattning : Studien syftar till att undersöka och förstå konsumenternas attityder till hållbar konsumtion, samt att identifiera de faktorer som påverkar deras köpintention vid hållbar klädkonsumtion. Vidare strävar studien efter att belysa hur kännedom om och engagemang i projektet "Handla Hållbart för Eskilstuna" påverkar respondenternas lokala och hållbara konsumtionsbeteende. LÄS MER

  3. 8. Intrycksstyrning inom högskoleutbildning : En studie om intrycksstyrningsstilarnas relation till social önskvärdhet hos universitetsstudenter

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för psykologi (PSY)

    Författare :Märta Lilja; Daisy Nicholls; [2024]
    Nyckelord :Impression management; Social Desirability; students; university environment; norms; roles; Intrycksstyrning; social önskvärdhet; studenter; universitetsmiljö; normer; roller;

    Sammanfattning : Ett flertal forskare har noterat sambanden mellan intrycksstyrning och social önskvärdhet som växt fram ur Erving Goffmans dramaturgi om människans agerande i sociala kontexter. Syftet med denna uppsats är att undersöka hur olika intrycksstyrningsstilar används av universitetsstudenter och vilka samband som existerar mellan dessa stilar och den upplevda sociala önskvärdheten. LÄS MER

  4. 9. Studenters sömnmönster och dess påverkan på deras studieresultat och generella hälsa.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Hållbar vardag och hälsa i ett livsperspektiv; Lunds universitet/Institutionen för hälsovetenskaper

    Författare :Felicia Andersson; Julia Serfezi; [2024]
    Nyckelord :Universitetsstudenter; sömnlatens; nattliga uppvaknanden; antal sömntimmar; sömnkvalitet; dygnsrytm; generell hälsa; studieresultat; dagliga aktiviteter.; Medicine and Health Sciences;

    Sammanfattning : Bakgrund: Sömn är en grundläggande förutsättning för människans generella hälsa och ett gott sömnmönster är grundläggande för att individer ska kunna utföra sina dagliga aktiviteter. Detta examensarbete utgår från de beteendemässiga aspekterna av människans sömn. LÄS MER

  5. 10. Hur upplever olika generationer beteendeanpassad marknadsföring?

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :SveaFilippa Hjalmarsson; Ebba Samuelsson; [2023-11-07]
    Nyckelord :Beetendeanpassad Marknadsföring; Attityder; Ambivalens; Generational Cohort Theory; Advertising Value Model;

    Sammanfattning : Research questions: ● What are the underlying factors influencing attitudes towards behavioral marketing across different generations? ● Is it possible to identify an ambivalent attitude towards behavioral marketing across different generations and if so how is it expressed? Purpose: The purpose of the study is to investigate the reasons for the attitudes towards behavioral marketing in different generations. Furthermore, the aim of the study is to investigate whether there is an ambivalent attitude within the generations when it comes to behavioral marketing and how it shows. LÄS MER