Sökning: "bemötande på akutmottagning"
Visar resultat 1 - 5 av 184 uppsatser innehållade orden bemötande på akutmottagning.
1. Patienters upplevelse av vårdpersonalens bemötande på akutmottagning
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för folkhälso- och vårdvetenskapSammanfattning : Bakgrund: I Sverige besöker cirka 1,6 miljoner personer 19 år eller äldre årligen akutmottagningar. En stor andel av klagomålen inom hälso-och sjukvård baseras på bemötandet där dåligt bemötande är förenligt med sämre patientsäkerhet, mer resurskrävande vård och sjukare patienter. LÄS MER
2. Äldres upplevelser av att vistas på akutmottagning : En litteraturstudie
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för vårdvetenskap (VV)Sammanfattning : ABSTRAKT Gustafsson O & Karlsson P. Äldres upplevelser av att vistas på akutmottagning. Enlitteraturstudie. Examensarbete i omvårdnad 15 högskolepoäng. LÄS MER
3. Patienters upplevelser av bemötandet på akutmottagningar
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för folkhälso- och vårdvetenskapSammanfattning : Introduktion: Sjukhusens akutmottagningar präglas av överbeläggning, hög arbetsbelastning och stress vilket ställer stora krav på sjuksköterskans kompetens. Majoriteten av de klagomål som lämnas efter kontakt med hälso- och sjukvården handlar om bristande kommunikation och delaktighet. LÄS MER
4. Att bemöta anhöriga i samband med dödsfall : På akutmottagning
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för hälsa, vård och välfärdSammanfattning : .... LÄS MER
5. Patienters upplevelse av det vårdande mötet med sjuksköterskan på en akutmottagning. : En kvalitativ litteraturöversikt
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för hälso- och vårdvetenskap (HV)Sammanfattning : Abstrakt Bakgrund: Akutmottagningen är en del av hälso- och sjukvårdens system där vårdmötet ofta blir kort och snabbt, detta gör att sjuksköterskans och patientens förståelse för varandra blir viktiga. Eftersom många av patienterna befinner sig i en sårbar situation är det viktigt att vara tydlig och informera patienten för att de ska få en känsla av ett vårdande möte. LÄS MER