Sökning: "book choices"

Visar resultat 1 - 5 av 87 uppsatser innehållade orden book choices.

  1. 1. Barns perspektiv på digital högläsning

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för barndom, utbildning och samhälle (BUS)

    Författare :Biljana Damevska; Eleonora Olofsson; [2024]
    Nyckelord :Analog högläsning; barns perspektiv; barnperspektiv; digital högläsning; förskola förhållningssätt;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to investigate how a selected group of children experience the use of audiobooks. The study is focused on children's reflections about audiobooks and read-aloud, with the increasing popularity of audiobooks in society. LÄS MER

  2. 2. Gamification for technology-enhanced mineral value chain teaching and learning: serious gaming for geometallurgy concept

    Master-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och naturresurser

    Författare :Lilian Schleret; [2024]
    Nyckelord :Gamification; Malmberget; Geometallurgy; Synthetic model;

    Sammanfattning : The concept of gamification is being increasingly explored and applied to offer new teaching or training tools to teachers, students or employees. The field of geology and geometallurgy wasn’t particularly discussed in the topic of gamification. LÄS MER

  3. 3. Vad erbjuds barn genom barnlitteratur i förskolan? : En analys av åtta bilderböcker som nominerats till Förskolebarnens litteraturpris 2023

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Institutionen för pedagogiska studier (from 2013)

    Författare :Jessica Karlsson; Linda Eriksson; [2023]
    Nyckelord :children’s literature; didactic potential; foundation of values; preschool; barnlitteratur; bilderbok; didaktisk potential; förskola; värdegrund;

    Sammanfattning : This study contains analysis from eight different children’s books, who are nominated for the preschool children’s literature prize on the platform Polyglutt, to look at the didactic potentials the books contain based on the Swedish preschool’s foundations of values. The purpose of the study is to illuminate and emphasize the importance that preschools teachers in their pedagogical planning makes conscious choices on the fiction the children in preschool are offered. LÄS MER

  4. 4. Recreating the aesthetic experience of Orwell’s book nineteen eighty four as a Tabletop roleplaying rule set : A systemic perspective on rules as the aesthetic space in Oceania 2084

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för speldesign

    Författare :Johan Eriksson; [2023]
    Nyckelord :tabletop roleplaying games; abstraction; game design; design process; semiotics; iterative design; aesthetics; symbols;

    Sammanfattning : By examining the results of an iterative design process, specifically a tabletop roleplaying game, Oceania 2084, this thesis aims to formulate a generalizable design process applicable when translating a work of fiction into a ruleset. The object that was translated into a ruleset was the book Nineteen Eighty-Four written by George Orwell in 1949. LÄS MER

  5. 5. Valet av böcker i förskolan : En intervjustudie om hur förskollärare väljer ut böcker

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Carl Thomsen; Linnea Landström Jacobsson; [2023]
    Nyckelord :Books; book selection; kindergarden; preschool; kindergarden teacher; interests; Böcker; bokval; förskola; förskollärare; målstyrning; intressen;

    Sammanfattning : Studienssyfte är att få en inblick i valet av böcker i förskoleverksamheten och de dilemman som finns gällande val av böcker med hjhjälp av semistrukturerade intervjuer. Genom att undersöka hur förskollärare resonerar kring valet av böcker fåår vi en överblick kring deras tankar om momentet. LÄS MER